توزیع 52 هزار اصله نهال بین بهره برداران جهت توسعه کشت دیم در اراضی شیبدار

در جهت توسعه باغات دیم و الگوسازی کشت گیاهان دارویی دیم با توجه به پتانسیلهای خوب شهرستان سپیدان تعداد  52 هزار اصله نهال یارانه دار در بین بهره برداران توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان این مطلب گفت کشت گونه های باغی کم آب بر با فرهنگ سازی و تکیه بر آموزش بهره برداران و بهره مندی از توان فنی مهندسی بخش خصوصی امکان پذیر می باشد و با برنامه ریزیهای صورت گرفته یارانه تخصیصی به شهرستان با این رویکرد به باغداران پرداخت می گردد.

محمد بوستانی گفت تهیه و توزیع نهال های شناسنامه دار و سالم از مسوولیت های جهاد کشاورزی برای تولید محصول مطلوب و اقتصادی بوده و جهاد کشاورزی سپیدان در زمان مقرر نسبت به تهیه و توزیع آنها بین باغداران اقدام می کند.
وی اظهار کرد:  عمده نهال توزیع شده شامل گل محمدی(قلمه ریشه دار)، بادام جی اف و زرشک شناسنامه دار بوده و مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور است.
بوستانی همچنین افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به اداره  تولیدات گیاهی این مدیریت و یا به شرکت خدمات مشاوره ای طرف قرارداد در شهرستان سپیدان مراجعه کنند.
بوستانی تصریح کرد: این نهال ها با هدف کمک در ایجاد اشتغال و درآمد زایی کشاورزان، اصلاح باغات درجه 2 و 3، کشت نهال سالم و استاندارد و توسعه و احداث باغات فنی و مکانیزه توزیع شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: باغداران منطقه با هدف جلوگیری از آلودگی باغات میوه به انواع بیماری های ویروسی ، باکتریایی و انگلی از خرید نهال های بدون شناسه خودداری کرده و از خرید این گونه نهال ها از فروشندگان دوره گرد بپرهیزند.

شایان ذکر است علاوه بر گل محمدی ، بادام و زرشک تعداد 32 هزار و 300 اصله نهال پسته، گلابی، هلو، انار، انجیر، زیتون، گردو، به و انگور آماده توزیع در بین متقاضیان می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *