کشت تمام مکانیزه پنبه سبب کاهش چشمگیر هزینه های تولید می گردد .

IMG 1500

کشت تمام مکانیزه پنبه سبب کاهش چشمگیر هزینه های تولید می گردد .

ستاد هماهنگی کشت پنبه شهرستان داراب با حضور محققین ، کارشناسان ، شرکت های تعاونی پنبه کاران و عوامل دست اندرکار به منظور برنامه ریزی کشت پنبه سال 1396برگزار گردید.

مدیر جهاد کشاورزی داراب در این جلسه با تبریک انتخاب آقای محمد ابراهیم پیرزاده بعنوان کشاورز پنبه کار نمونه کشوری وی را که فردی سخت کوش و علاقمند به استفاده از روشهای نوین کشاورزی است سرمشق و الگوی دیگر کشاورزان پنبه کار معرفی نمود . سیدی با اشاره به خرید 5070تن وش پنبه توسط تعاونی روستایی داراب با مباشرت شرکت تعاونی پنبه کاران داراب در سال 1395 ، ارزش ریالی پنبه خریداری شده را 15 میلیارد تومان اعلام  که تاکنون 9میلیارد تومان  آن به پنبه کاران پرداخت شده است . سیدی با اظهار امیدواری در جهت پرداخت مابقی وجه پنبه در مدت زمان باقی مانده سال جاری ، مهمترین مشکل پنبه سال آینده را تامین بذر اعلام و خواهان برطرف شدن مسئله با همکاری شرکت تعاونی پنبه کاران داراب شدند .

این مدیر با اشاره به جلسات هماهنگی برگزار شده در سطح وزارت خانه و استان در خصوص مکانیزه نمودن مزارع  پنبه اظهار داشت طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر گردیده 400 هکتار از مزارع پنبه در سطح استان و 100 هکتار در شهرستان داراب به ایجاد مزارع مکانیزه کامل اختصاص  یابد که مقدمات این مهم در شهرستان درحال انجام  است .وی تحقق این امر را گامی موثر در کاهش هزینه های تولید و کارگری دانست .

مدیر عامل شرکت تعاونی پنبه کاران داراب نیز در این جلسه با اشاره به میزان وش خریداری شده از پنبه کاران در کارخانه های پنبه داراب و فسا ، میزان کل وش تحویلی پنبه کاران را بالغ بر 6000 تن اعلام که با این وضعیت متوسط تولید وش پنبه کشاورزان درسطح شهرستان حدود 4 تن در هکتار می باشد که نقطه قوتی برای شهرستان است .

محمد علی انصاری اظهار داشت در جهت اجرای تصمیمات کمیته فنی مکانیزاسیون مبنی بر اجرای 100 هکتار کشت تمام مکانیزه در شهرستان بازدید ، مساحی و کنترل اراضی ضروری است تا بتوان سطح مورد نظر را به نحو احسن به انجام رساند .

IMG 1491

IMG 1489

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *