احداث و راه اندازی مزارع پرورش شترمرغ در شهرستان سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت در سال زراعی جاری تعداد 3 واحد پرورش شتر مرغ پرواری به ظرفیت 90 قطعه بصورت الگویی در روستاهای چشمه سفید، فارسیجان و نمازگاه این شهرستان راه اندازی گردید.

محمد بوستانی گفت این طرحها با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال با هدف ایجاد اشتغال در مشاغل جدید و همچنین ترویج این حرفه در بین روستاییان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایجاد گردیده است.

وی گفت شترمرغ سازگاری زیادی با محیط و آب و هوای متفاوت دارد و از نظر نگهداری، کم‌هزینه‌ترین جایگاه را به خود اختصاص  داده و به‌دلیل قدرت متابولیسمی بالا و تبدیل غذا به انرژی، رشد سریع وعمر مفید و طولانی از ویژگی‌های بالایی برخوردار است.

بوستانی همچنین افزود : جهاد کشاورزی حمایت خوبی در این راستا به عمل می آورد و متقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از تسهیلات با بهره کم  و آموزشهای لازم در زمینه پرورش شترمرغ در جهت راه اندازی واحد تولیدی در راستای  اقتصاد مقاومتی اقدام و استفاده نمایند.

کارشناس طیور جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان نیز در این زمینه گفت هزینه تولید و نگهداری هر قطعه پرنده تا زمان پروار شدن ، حدود 800 هزار تومان می باشد که پس از فروش نزدیک به 45 تا 50 درصد سود آوری خواهد داشت .

هاشم پرواز در ادامه افزود محصولات جانبی مانند چرم، روغن و پر شتر مرغ را نیز همراه تخم و گوشت شتر مرغ میتوان بصورت مستقیم عرضه کرد.

وی همچنین اظهار داشت مقاومت بالا در برابر سرما و گرما (آستانه تحمل دمای بیش از 50 درجه بالای صفر و کمتر از 30 درجه زیر صفر)، مقاومت در برابر بسیار از بیماری ها ، امنیت بالا در برابر سرقت (بدلیل خشونت پرنده و لگدهای کشنده) ، مصرف پایین آب و غذا (حدودا 3 کیلوگرم غذا و 6 لیتر آب) ، تولید مثل بیست برابر وزن خود در سال به ازای هر قطعه پرنده و تاسیسات و امکانات اندک برای تامین محل زندگی را از جمله مزایای این پرنده برشمرد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *