برداشت لیموترش از باغات شهرستان جهرم

شهابی مدیرجهادکشاورزی : جهرم قطب تولیدمرکبات کشور با دارا بودن چهل هزار هکتار و تولیدیک میلیون و دویست هزارتن مرکبات قطب تولید مرکبات به حساب می آید که از این سطح چهارهزاروپانصدهکتار اختصاص به باغ لیموترش دارد.

از مهندس خسروانیان مدیر جهاد کشاورزی و مهندس هاشمی معاون فرمانداری بعنوان مدیران نمونه شهرستان بوانات تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی بوانات:بمناسبت هفته دولت و در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات با حضور مهندس رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس و دکتر زارع نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی از کارکنان و مدیران نمونه شهرستان تقدیر شد.

وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط مبادله کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این تفاهم نامه همکاری که در 4 ماده و 3 بند امروز شنبه به امضای مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید بر سلامت جامعه، سلامت غذا، پیشگیری و ارتقای مداخلات کنترلی بیماری های غیر واگیر تاکید شده است.

ضرورت حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه زراعت گیاهان دارویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در بازدید از مزرعه الگویی تولید گیاهان دارویی(با تولید گل محمدی، آویشن، بیدمشک و گونه های سازگار)در فیروزکوه خطاب به مدیران سازمان ها و معاونت های مرتبط اظهار داشت:پشتیبانی و حمایت های لازم از متقاضیان و سرمایه گذاران برای تسهیل و تسریع در توسعه زراعت گیاهان دارویی ضروری است.

اعلام مراحل اخذ یارانه بلاعوض متقاضیان سیستم های آبیاری تحت فشار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، حمید زارع قنات نوی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به داشتن اعتبارات مکفی و در راستای بهره وری بیشتر از آب و تکمیل برنامه های اقتصاد مقاومتی متقاضیان استفاده از طرح های مختلف سیستم های آبیاری نوین و جایگزینی آن با سیستم های سنتی و غرقابی می توانند در اسرع وقت با مراجعه به نزدیکترین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مختلف استان و یا مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدام و ثبت نام به عمل آورند.

برگزاری جشن شکرگزاری برداشت گندم و کلزا استان فارس

جشن شکر گزاری برداشت گندم و کلزا استان فارس با حضور مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم، مشاور وزیر و مجری طرح کلزا، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران و کارشناسان ستادی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیران و کارشناسان مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس، رئیس اداره اجرای زکات استان فارس، فرماندار شهرستان لامرد و جمعی از کشاورزان گندم کار و کلزا کار برگزار شد.