جهاد کشاورزی در انقلاب از دل مردم برخاست

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ضمن اشاره به جایگاه ویژه بخش کشاورزی در شهرستان گفت جهاد کشاورزی در انقلاب از دل مردم برخاست و امروز هم لازم است همانند گذشته و با همان روحیه مشغول به کار و تلاش و اشتغال زایی شد.

حاج آقا موسوی انور با اشاره به تاریخچه تشکیل جهاد کشاورزی اظهار کرد:حضرت امام خمینی (ره) جهت محرومیت زدایی مناطق روستایی و عشایری و خدمت رسانی به مردم محروم جامعه با شعار همه با هم برای سازندگی کشور نهاد جهاد سازندگی را تشکیل داد و در دو دهه گذشته برای ارایه خدمات بیشتر به مردم این نهاد انقلابی با کشاورزی ادغام شد.

امام جمعه شهرستان سپیدان با يادآوری و گرامیداشت رشادتها و زحمات بی وقفه جهادگران در سالهاي آغازين انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این وزارتخانه همواره اهداف عالیه رهبر کبیر انقلاب را سرلوحه برنامه ها و اولویتهای کاری خود قرارداده و می‌کوشد در زمینه قطع وابستگی کشور به دیگر کشورها در زمینه محصولات کشاورزی و سایر فرآورده های دامی و پروتینی و ترویج کشاورزی و استفاده بهینه از آب و خاک تلاش و فعالیت نماید.
حاج آقا موسوی خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب در اکثر تولیدات کشاورزی به کشورهای بیگانه وابسته بودیم اما امروز علاوه بر تامین نیاز داخلی, مازاد تولیدات بخش کشاورزی را به کشورهای همسایه صادر می کنیم.
وی همچنین افزود: با توجه به کمبود نزولات آسمانی مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان سپس در خصوصاهداف کشاورزی در اسلام، جایگاه کشاورزی در قرآن، آیات و روایات و سیره اهل بیت مطالبی را ایراد و به نقش کشاورزی به عنوان راه نجات کشور از وابستگی و با تکیه بر کشاورزی علمی و استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب و خاک اشاره نمود و گفت با توجه به کمبود نزولات آسمانی ، مدیریت و صرفه جویی در مصرف اب خصوصا آبیاری اراضی زراعی و باغی بوسیله سیستم آبیاری تحت فشار ضرورت دارد.

شایان ذکر است که نشست صمیمی مدیر ، معاونین و برخی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی با مردم و پاسخگویی به سوالات آنان قبل از خطبه های نماز جمعه برگزار شد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26368

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *