برگزاری کارگاه آموزشی معرفی کودهای زیستی NPK ( معرفی شده توسط شرکت زیست فناور ) درشهرستان داراب

IMG 3360

برگزاری کارگاه آموزشی معرفی کودهای زیستی NPK ( معرفی شده توسط شرکت زیست فناور ) درشهرستان داراب

به منظور استفاده بهینه ازنهاده ها ، کاهش هزینه ها وافزایش کارایی کودهای مصرفی کارگاه آموزشی معرفی کود های زیستی NPK درمرکزجهاد کشاورزی فسارود داراب برگزار گردید .

دراین کارگاه آموزشی کارشناس شرکت زیست فناورسبز اظهارداشت کود زیستی ازت بارور 1 حاوی باکتری های گونه ازتو باکتر می باشد که فعالانه تثبیت نیتروژن هوا به صورت قابل جذب برای گیاهان را انجام    می دهند . قشقایی اضافه نمود این کود جایگزین سالم وموثر کودهای شمیایی می باشد و بصورت بذرمال وهمراه با آبیاری قابل مصرف است وهربسته 100 گرمی ازتوبارور1 می تواند جایگزین 35 تا 70 کیلو گرم اوره شود . وی در خصوص مصرف کود زیستی فسفاته بارور2با بیان اینکه جایگزین سالم و موثر کودهای شیمیایی فسفاته است  اظهارداشت هربسته ازاین کود می تواند جایگزین 50 تا 100 درصد کودهای شیمیایی فسفاته مورد نیاز گیاه شود . این کارشناس سومین عنصر پرمصرف گیاه را پتاسیم معرفی کرد که با مصرف کود زیستی پتا بارور2 ترکیبات نامحلول پتاسیم موجود درخاک اطراف ریشه تجزیه شده و با رها سازی این یون باعث جذب بهینه پتاسیم می شود.

گفتنی است این کارگاه درروستای مربوئیه فسارود داراب درمحل مزرعه آماده کاشت ذرت متعلق به جلال واقعی برگزار گردید و کارشناسان و بهره برداران حاضرعملا با نحوه بذرمال نمودن ذرت با کودهای زیستی و مصرف آن آشنا شده و در سطح دو هکتار بصورت شاهد و تیمار با دستگاه ردیف کار کاشت گردید .

IMG 3385

IMG 3368

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24933

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *