بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پمپاژ دشت بچه بازار شهرستان رستم

pompazh 

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پمپاژ دشت بچه بازار شهرستان رستم

     به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم : محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به همراه مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستانهای ممسنی و رستم ، دهقان مدیر عامل آب منطقه ای فارس ، امام جمعه شهرستان رستم ، سید ابوطالب حسینی فرماندار شهرستان رستم و نوعی خدآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم از ایستگاه پمپاژ دشت بچه بازار شهرستان رستم بازدید بعمل آوردند .

قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : ایستگاه پمپاژ بچه بازار در سال 1372 عملیات احداث آن شروع شده که با توجه به تاخیر افتادن و عدم کارایی آن تاکنون جهاد کشاورزی مصمم گردید  نسبت به پیگیری واگذرای پروژه به  تشکل آب بران کوپن و صدور تخصیص آب توسط آب منطقه ای فارس  نسبت به اجرای آبیاری تحت فشار و تخصیص منابع ریالی آن زمینه اشتغال و تولید را در شهرستان رستم در کوهتاترین زمان ممکن عملیاتی نماید.

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم اظهار کرد : یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال پایدار است ، لذا پروژه آبرسانی به دشت بچه بازار یکی از کارهای بزرگ در شهرستان است که در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار خواهد بود و از آب منطقه ای  فارس و جهاد کشاورزی خواستند در اجرای پروزه تسریع فرمایند .

امام جمعه شهرستان بیان کرد : یکی از خواسته های مردم منطقه کوپن انتقال آب به دشت بچه بازار و استفاده بهینه از منابع آبی جهت احداث باغ است و از مسئولین خواستند در مدت زمان مقرر پروژه را به اتمام رسانند .

دهقان مدیر عامل آب منطقه ای فارس اظهار کرد : آب منطقه ای ظرف مدت ده روز مقدار و نحوه میزان آب تخصیصی را به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام می نماید .

قابل ذکر است در صورت نهایی شده پروژه ایستگاه پمپاژ دشت بچه بازار حدود 450 هکتار از اراضی این دشت در مراحل اولیه به زیر کشت باغ در خواهد آمد و آبیاری تحت فشار در مزارع اجرا خواهد شد .  

pompazh 1 

pompazh 2 

pompazh 3

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *