با پیگیری کارشناسان ،کشاورزان پاسارگادی با مزایای کشت کلزا آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد در راستای سیاست های ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی فارس و همچنین ترویج و توسعه کاشت دانه روغنی کلزااز ابتدای سال جاری تا کنون 5 دوره کلاس آموزشی و ترویجی جهت آموزش به کشاورزان در خصوص کشت کلزا در روستاهای شهرستان توسط کارشناسان مسئول پهنه ها و با همکاری واحد زراعت برگزار شده است .

عظیم شهوندی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در این رابطه گفت: تعداد120 نفر از کشاورزان در این کلاسها شرکت نمودند و با مزیت های کشت کلزا اشنا شدند.

وی خاطر نشان کرد: از مزایای کشت کلزا علاوه برمواردی از قبیلکاهش وابستگی در تأمین روغن خوراکی مصرفی داخلی و امکان صادرات و کیفیت بالای روغن ان، می توان به بهبودواصلاح خاک با قرار گرفتن کلزادر تناوب زراعی با گندم و جو و همچنین مصرف خوراک دام بواسطه درصد پروتئین بیشتر کنجاله آن نسبت به گندم اشاره کرد.

شهوندی افزود : لازم به ذکر است که در سال گذشته بیش از 520تن کلزا از 165 هکتار مزارع این شهرستان برداشت گردید که میانگین عملکرد کلزا دراین شهرستان بیش از 3 تن در هکتار بوده است . همچنین پیش بینی می گردد در سال زراعی 96-97 حدود 300هکتار کشت کلزا در سطح مزارع شهرستان کشت گردد.

IMG 3577

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *