برگزاری جلسه توجیهی طرح پهنه بندی با حضور محققین و کارشناسان سازمان فارس در داراب

IMG 5195

برگزاری جلسه توجیهی طرح پهنه بندی با حضور محققین و کارشناسان سازمان فارس در داراب

جلسه هماهنگی مدیران پارسل با محققین و کارشناسان طرح پهنه بندی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس در داراب برگزار گردید .

کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی فارس با اشاره به اینکه نظام نوین ترویج از سال 1394 بصورت آزمایشی در استان فارس آغاز شده است ، نظام نوین ترویج را بر سه پایه ی ساماندهی مراکز ، پهنه بندی اراضی و مدیریت دانش استوار دانست . نوری تعداد پهنه های موجود در استان را 162 مورد عنوان که 37 پهنه ی آن در شهرستان داراب واقع شده است . وی اظهار داشت طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است کارشناسان پارسل در مدت دو سال به مدت 480 ساعت آموزشهای فنی و تخصصی لازم را فرا گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب نیز در این جلسه ضمن ابراز رضایت از برگزاری جلسه مشترک هماهنگی بین محققین معین و کارشناسان ترویج استان و مسئولین پهنه ها اظهار امیدواری نمود خروجی جلسه به تسهیل روند ورود اطلاعات در سامانه پهنه بندی و ارتقا جایگاه شهرستان منجر شود . سیدی تعامل بین محققین و کارشناسان در جهت برطرف نمودن نیازهای آموزشی و فنی مدیران پارسل را مهم قلمداد نمود.

در ادامه مدیران پارسل به بیان نقطه نظرات و مسائل و مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداختند که توسط شیروانیان مسئول گروه تیم محققین مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت . لازم به ذکر است تیم محققین معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس برای منطقه گرمسیر در قالب گروه یک که شامل شهرستان های داراب ، زرین دشت ، لار ، لامرد و خنج می باشد شامل طهماسبی ، فریدون پور ، روزبه ، نوابی ، رجایی ، دستفال ، توکلی ، صالحی ابرقویی ، حقیقت نیا ، الحانی ، نور الهی و صوفی می باشد .

IMG 5198

IMG 5200

IMG 5201

IMG 5203   

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *