تجهیز 521 هکتار از اراضی زراعی شهرستان فیروزآباد به سیستم های آبیاری نوین

002.jpg

به گزارش ابراهیم وطن خواه کارشناس اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد در سال زراعی جدید 521 هکتار از اراضی شهرستان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند.

وطن خواه بیان داشت : امروزه اهمیت مصرف آب چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت بر هیچ کس پوشیده نیست . بخش کشاورزی از یک سو مهمترین نقش در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه را دارد و از سوی دیگر به عنوان بزرگترین مصرف کننده آبهای زیرزمینی و آب های سطحی محسوب میشود. بنابراین مدیریت یکپارچه ای لازم است تا ضمن حفظ امنیت غذایی به آبهای زیرزمینی نیز لطمه ای وارد نشود. از جمله راهکارهایی که در این راستا میتوان اشاره کرد تغییر الگوی کشت ، کشت های گلخانه ای ، تسطیح لیزری در اراضی فاریاب و اجرای سیستم های آبیاری نوین میباشد. در همین راستا با فعالیت های ترویجی صورت گرفته مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سطح 70 هکتار از اراضی این شهرستان تسطیح لیزری صورت گرفت و 521 هکتار از اراضی نیز به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند .

وطن خواه افزود: عملیات صورت گرفته تا سقف 85 درصد از این هزینه ها با حمایت دولتی به صورت یارانه بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار داده شد.شایان ذکر است بهره برداران محترم بخش کشاورزی شهرستان میتوانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از این تسهیلات بهره مند گردند/

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *