پرورش زالو

زالو 2 زالو 1

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم : زالوی طبی از قدیم الایام جهت درمان بیماری هایی مورد استفاده قرار گرفته و در عصر حاضر نیز علی رغم پیشرفت علم و تکنولوژی نه تنها استفاده از زالوی طبی کمتر نشده بلکه با کشف ابعاد جدید از اثرات زالو درمانی این موضوع ادامه دارد .

رمضانلی کارشناس شیلات شهرستان گفت: زالوهای موجود در طبیعت جوابگوی نیاز بازار نبوده و به همین دلیل بحث پرورش آن مطرح گردیده است .

وی اضافه کرد:علاوه بر مصرف زالو در خون گیری و طب سنتی کاربردهای دیگری همچون استخراج بزاق زالو که حاوی انزیم های مختلف و مفیدی می باشد و جهت ساخت دارو و کرم های آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و در ادامه استخراج عصاره زالو جهت تولید روغن زالو که هم به عنوان دارو جهت بیمارهای درد عضلانی و مفاصل ،لطافت پوست و ..هم در صنایع لوازم آرایشی مورد استفاده می باشد .

رمضانلی بیان کرد: در شهرستان جهرم نیز پرورش زالو آغاز گردیده که تاکنون 2واحد کار پرورش و تکثیر زالو وجود دارد و بیش از 30000عدد زالوی طبی تولید گردیده است . با توجه به نیاز امکانات کم جهت اجرای این طرح می تواند به عنوان یک طرح اشتغال زا مورد حمایت قرار گیرد . هزینه تولید زالو نسبت به بقیه موجودات آبزی پایین است و نیاز به فضای کمی دارد و هزینه خوراک آن پایین است .زالوهای طبی در هر رده سنی قابل فروش است حتی از زالوهای مرده و مسن نیز در تولید روغن استفاده می گردد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *