استاندار فارس در بازدید از مجتمع پرورش ماهی خاویار در منطقه ملوسجان:

مهندس تبادار استاندار فارس به همراه رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری فارس، تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، سهرابی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس و قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مجتمع پرورش ماهی خاویار و ماهی قزل آلا برادران عبودی در منطقه ملوسجان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اسماعیل تبادار استاندار این استان در این بازدید گفت: با توجه به این که در حال حاضر استان فارس به دریا متصل نمی باشد ما به دنبال ظرفیت های مختلف موجود در عرصه های مختلف از جمله در پهنه های شیلاتی هستیم چرا که این گونه سایت ها می تواند زمینه هم اقتصادی و هم اشتغال را فراهم کند.

وی افزود: در این سایت به حمداله هم دانش فنی و هم پشتوانه مالی وجود دارد و ان شاء الله برای سال آینده بهره دهی داشته باشد.

بالاترین مقام استان فارس در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید گوشت ماهی خاویار در استان فارس ۶۰ تن می باشد و نیز ۲۰۰ کیلو گرم خاویار از آنها استحصال شده است و امیدوارم در سال آینده به ترتیب به ۱۷۵ تن گوشت و ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلو گرم خاویار تولید شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم که همکاران شیلات دانشی را مهیا کنند تا تولید لارو (بچه ماهی خاویاری) در استان فارس مهیا گردد چرا که همان طور که این مهم در شهرستان دزفول مهیا شده است بنابراین می توان این شرایط را نیز در استان فارس مهیا نمود.

استاندار فارس در خاتمه سخنان خود از ارتباطی که این سایت با شرکت های برجسته دنیا از جمله کشور فرانسه و همچنین دانشی که در این مجموعه وجود دارد ابراز رضایت نمود و بیان داشت: تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی برای کمک به بخش خصوصی در همه امور آماده می باشند.

كشاورزان شهرستان فسا پيشرو در كشت مكانيزه

كشاورزان شهرستان فسا پيشرو در كشت مكانيزه به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان فسا ساماني مدير جهاد كشاورزي شهرستان فسا گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح يكي از اهداف  اصلي در توليد گندم مي باشد و در سال زراعي جاري عملیات کاشت گندم آبی در سطح 9 هزار و 8۰۰ هکتار و جو […]

شهرستان فسا، رتبه نخست عملكرد پنبه در واحد سطح

شهرستان فسا، رتبه نخست عملكرد پنبه در واحد سطح کشاورزان فسایی ركورددار توليد پنبه در استان در سال جاري شدند. به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان فسا کشاورزان پنبه کار فسایی توانستند رتبه نخست استان در متوسط عملکرد و برداشت در هکتار پنبه رادرسال جاري به خود اختصاص دهند. ساماني مدير جهاد كشاورزي […]