چهارمین روز از دهه مبارک فجر ، بازدید آقای دکتر قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس از مرکز خدمات و ترویج همایجان شهرستان سپیدان و دیدار با همکاران این مرکز در حال انجام می باشد.

 سردخانه دومداره شهید جاویدی با ظرفیت ۱۰ هزار تن بالای صفر و ۳ هزار تن زیر صفر، ۱۰۰ تن رنگ آوری موز و با هزینه سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی همایجان شهرستان سپیدان با حضور آقایان رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری استان فارس، عربی مدیرکل اموراقتصادی استانداری فارس، قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، زارع فرماندار شهرستان سپیدان و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی افتتاح  شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، در آغاز این مراسم قاسمی ضمن سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه پرفروغ فجر بیان داشت : ثمره انقلاب ما ایجاد و تقویت پایمردی، ایستادگی و خودباوری در فرزندان این مرزو بوم بوده است و امید است  با هماهنگی و همدلی همه مردم، آرمان های  امام راحل و شهدا محقق گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خود باوری و اعتماد به نفس یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، گفت: در استان فارس به لحاظ صنایع تبدیلی و تکمیلی فضای بسیار بزرگی وجود دارد و به عنوان نمونه با گشایش این سردخانه زمینه اشتغال مستقیم 20 نفر و اشتغال غیرمستقیم300 نفر فراهم گردیده است و با توجه به اینکه این سردخانه قابلیت نگهداری موادغذایی در دمای بالای صفر درجه و زیر صفر را دارند، می توانند در زمینه انبارداری  و نگهداری محصولات باغی (نیازمند دمای بالای صفر درجه) و پروتئینی (نیازمند دمای زیر صفر درجه) نقش موثری را داشته باشد و بنابراین تقریبا در تمام طول سال قادر به فعالیت بوده و می توانند تولیدات بخش باغی و دامی کشاورزی را تحت پوشش خود قرار دهند.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس افزود: یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است و از سوی دیگر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثر ترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی، تکمیل زنجیره تولید وافزایش  بهره وری آب به طور مستقیم به شمار می رود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از اهداف صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای اقتصاد مقاومتی کشاورزی، کاهش ضایعات تولید جهت دستیابی به افزایش  بهره وری و ارزش افزوده، حفظ محیط زیست و منابع و اولویت زنجیره های تولید در بخش کشاورزی می باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: در استان فارس 320 هزار تن ظرفیت سردخانه ای وجود دارد که از این میزان 180 هزار تن با مجوز سازمان جهاد کشاورزی فارس و 140 هزار تن آن با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال می باشند و هم اکنون نیز 240 هزار تن ظرفیت جدید با  آورده متقاضیان و کمک دولت در حال تکمیل شدن و راه اندازی می باشدو در حال حاضر 240 هزار تن ظرفیت سردخانه در حال انجام می باشد .

قاسمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در شهرستان سپیدان علیرغم تولید بالای سیب و انگور ولی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه وجود ندارد و همچنین با ایجاد این صنایع اشتغال زایی نیز ایجاد می گردد که با افتتاح این سردخانه نیز برای 20 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است و سردخانه ها میتوانند ۲۰ تا ۳0 درصد سهم درآمد نهایی کشاورزان را افزایش دهند.

این مقام مسئول در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت استان فارس در زمینه سردخانه ها 800 هزار تن می باشد که هنوز این استان ظرفیت ایجاد 240 هزارتن سردخانه را خواهد داشت که از سرمایه گذاران در سطح استان فارس دعوت نمود که در این زمینه سرمایه گذاری نمایند و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز از آنان حمایت های لازم و نهایت مساعدت را با این عزیزان در زمینه های صدور مجوز، تغییر کاربری و تسهیلات خواهد داشت.

در ادامه این مراسم رحمانی ضمن تشکر از تمامی کسانی که درظرفیت ساری 320 هزار تنی بوجود آمده در استان فارس  دخیل بوده اند اظهار داشت: اگر این گونه سرمایه گذاری ها و ظرفیت سازی برای 3 میلیون تن محصولات باغی ایجاد نشود آسیب های جدی به کشاورزان و به ویژه باغداران وارد می آیدو امیدوارم تا پایان برنامه ششم شاهد 00 8 هزار تن باقیمانده باشیم.

وی  در ادامه به همه کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند ، چه سرمایه گذاران داخلی و چه خارجی اعلام می کرد  از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری استان فارس که زیر مجموعه اداره کل اقتصاد و دارایی می باشد استارت کارشان را بزنند و با توجه به این که در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه هایی که باید مجوزات لازم را بدهند حضور دارند ، در کمترین زمان ممکن ، با توجه به اصلاح فرایندها ظرف 2 هفته ،پاسخ خود را دریافت می کنند.

 رحمانی تصریح کرد : 218 بسته سرمایه گذاری بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان تنظیم شده است تا حتی کسانی که ایده و طرح ندارند بتوانند با دید باز سرمایه گذاری کنند.و انشاالله که همه ما تلاش کنیم برای حضور جدی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های آن ها برای توسعه و شکوفایی اقتصادی کشورعزیزمان.   

 

مشاهده مگس مدیترانه ای در باغچه های منازل در شهر نوجین از توابع شهرستان فراشبند

          مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفت های خطرناک، بخصوص در مرحله لاروی است و از گوشت میوه مرکبات تغذیه می کند.           سهراب ریحانی کارشناس مسئول واحد حفظ نباتات شهرستان با بیان این مطلب گفت: با نظارت کارشناسان این مدیریت و شبکه مراقبت و پیش آگاهی، ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه […]