شیوه های نوین آبیاری و افزایش بهره وری و صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، نیاز شهرستان داراب است

photo 2018 02 22 09 43 26

فرماندار داراب در مراسم افتتاح همزمان 915 هکتار طرح سامانه های نوین آبیاری با حضور استاندار فارس:

شیوه های نوین آبیاری و افزایش بهره وری و صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، نیاز شهرستان داراب است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی ، عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به استاندار فارس و هیات همراه گفت: طرح سامانه های نوین آبیاری که در سطح 9511 هکتار از اراضی استان فارس انجام شده و حدود 800 هکتار آن در شهرستان داراب عملیاتی گردیده، یکی از اقدامات قابل تقدیر جهاد کشاورزی است که به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور استفاده از اقتصاد دانش بنیان است و استفاده از تجهیزات و شیوه های نوین آبیاری نیز دقیقا تحقق این جنبه از اقتصاد مقاومتی است. در واقع شیوه های نوین آبیاری و مدرن و افزایش بهره وری و صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، نیاز شهرستان داراب است. چرا که بیش از 70 درصد شهرستان داراب در بخش کشاورزی فعالیت دارند و اقتصاد داراب یک اقتصاد کشاورزی است و لزوم مطالعه در خصوص تغییر الگوی کشت متناسب با شرایط و اقلیم داراب، و استفاده از شیوه ها و تجهیزات مدرن آبیاری ضرورتی انکار ناپذیر است.

قاسم پور با تشکر از استاندار بخاطر اهتمام ویژه ایشان به بخش کشاورزی و مدیریت بحران آب، درخصوص پروژه انجام شده بیان کرد: این طرح که با اعتبار دولتی 588240 میلیون ریال و مشارکت مردمی 157437 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است، سبب صرفه جویی در  38 میلیون متر مکعب آب در سال می شود و 915 خانوار از آن بهره خواهند برد، با پیگیری ها و تاکیدات خاص استاندار محترم بر اقتصاد کشاورزی و مدیریت مصرف آب به انجام رسیده است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *