ظرفیت گل محمدی در داراب ظرفیتی خدادادی هست که نصیب این شهرستان گردیده است.

IMG 6444

ظرفیت گل محمدی در داراب ظرفیتی خدادادی هست که نصیب این شهرستان گردیده است.

با حضور نماینده مجلس ، معاون برنامه ريزي و توسعه ايدرو و مدیر جهاد کشاورزی داراب ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهرستان جهت سرمایه کذاری و ایجاد اشتغال مورد بررسی قرار گرفت .

انصاری نماینده مردم داراب وزین دشت با اشاره به اهداف جلسه گفت انتظار داریم هرچه سریع تر مطالعات طرح های مدنظر از طرف ایدرو انجام پذیرد. مشارکت سرمایه گذاران خارجی در کنار ایدرو می تواند راهگشا ایجاد صنایع در کشور وشهرستان باشد. این نماینده اضافه نمود ایجاد بندر خشک در منطقه فورگ بصورت ویژه در دستور کار مسئولان شرکت ایدرو قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با ارائه آماری از وضعیت کشاورزی اظهار داشت بخش کشاورزی مهمترین بخش در اقتصاد شهرستان محسوب می شود بطوری که امرارمعاش بیش از 90 درصدجمعیت بصورت مستقیم و غیر مستقیم از بخش کشاورزی می باشد . سیدی افزود داراب با توجه به وسعت اراضی حاصلخیز و شرایط متنوع و مطلوب آب و هوایی از جایگاه ویژه ای در سطح استان و کشور برخوردار هست و کمتر شهرستانی در کشور وجود دارد که دارای چنین تنوع چشمگیری در تولید محصولات زراعی و باغی باشد . بطوری که در این شهرستان ، خرما ( ویژه مناطق گرم و خشک ) مرکبات ، انار و انجیر ( ویژه مناطق معتدل ) و انواع درختان هسته دار و دانه دار نظیر شلیل ، هلو ، گیلاس   ( ویژه مناطق معتدل و سرد ) در کنار هم رویش دارند . سیدی شرایط ویژه باغات دیم شهرستان داراب را فرصتی بی نظیر جهت سرمایه گذاری عنوان نمود . سکاندار بخش کشاورزی داراب از جمله شرایط باغات دیم را اشتغالزایی بالغ بر 10 هزار خانوار با بیش از 30 هزار نفراز جمعیت ، حضور پررنگ 6 تعاونی بعنوان یک بستر مردمی وخودجوش با بیش از 3 هزار نفر عضو بعنوان پل ارتباطی ، عدم استحصال آب به منظور تولید محصول از منابع محدود درشرایط خشکسالی ، وجود باغات در بالا دست شهرستان باعث حفظ وذخیره رطوبت ناشی از بارندگی وتقویت آب های زیر زمینی وپایین دست می شود ، تولید محصول سالم وارگانیک ، وجود کمربندسبزدرشمال شهرستان باعث تلطیف هوا وکاهش آلودگی زیست محیطی می شود.

کیانی معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این جلسه اظهار داشت در صورتی که اشتغال مناسب از طرح های صنایع تبدیلی گل محمدی وجود داشته باشد ایدرو حاضر به مشارکت با بخش خصوصی فعال این حوزه در داراب با گسترش این صنایع و صنایع مکمل آن می باشد.

همتی مدیر کل سازمان صنعت ، معدن وتجارت فارس هم گفت صنایع کشور ما همیشه دچار آزمون وخطا بوده است . ظرفیت گل محمدی ظرفیتی خدادادی هست که نصیب شهرستان داراب گردیده است. بهترین کار ممکن کپی برداری از روند توسعه ای کشورهای پیشرفته می باشد.

عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب نیز در این جلسه اظهار داشت داراب ظرفيت ها و پتانسيل هاي بسيار خوبي جهت سرمايه گذاري و اشتغال دارد از ايدرو كه در جهت صنعتي كردن كشور و حمايت از بخش خصوصي و محروميت زدايي گام هاي بلندي در كشور برداشته انتظار مي رود به داراب هم توجه داشته باشند.

 

 

IMG 6446

 

IMG 6428

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24988

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *