کاووس کیانی به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی فارس منصوب شد .

قاسمی در قسمتی از این حکم اظهار امیدواری کرده است که با استعانت از خداوند متعال و توکل به ایشان  و بهره گیری از روحیه جهادی و توانمندی های موجود و همکاری و همدلی معاونین، مدیران، رؤسای ادارات و همکاران این سازمان در اجرای سیاست های کلان وزارت متبوع در مسیر قانون مداری، اعتدال گرایی […]

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: بزرگترین نمایشگاه کشاورزی کشور با حضور بیش از 173 شرکت داخلی و خارجی از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

محمد مهدی قاسمی افزود: از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه، برگزاری همایش های علمی است  تا بدین وسیله  صاحبنظران حوزه های مختلف کشاورزی بتوانند ارتباط مستقیم و تبادل نظر درخصوص مسائل کشاورزی با بهره برداران وکارشناسان داشته  و کارشناسان و مدیران سراسر کشور، در روزهای که نمایشگاه برپا است در استان فارس در کنار نمایشگاه مباحث علمی پیرامون را دنبال کنند.

این مقام مسئول بیان داشت:  زمینه حضور افرادی که در حوزه کشاورزی نیازمند ارتقای سطح علمی بوده و نیزسایر کشاورزان از اقصا نقاط استان فارس در این نمایشگاه فراهم گردیده است که اطلاع رسانی خوب و شایسته چنین نمایشگاهی صورت گرفته است.

وی افزود: در این نمایشگاه غرفه ای به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اختصاص داده شده که در این غرفه همکاران  با ارائه مشاوره و اجرای تور نمایشگاهی به منظور معرفی تکنولوژی های نوین  و مسائل کاری در جهت هدایت و حمایت بهره برداران کشاورزی گام بر می دارند و  امید است که دستاوردها ی این نمایشگاه هم در ارتقای بخش کشاورزی و هم در نگاهی که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال آن می باشد، در جهت علمی و فنی کردن کشاورزی تاثیر خاص خود را داشته باشد.

در ادامه این نشست مهندس موسوی مدیر عامل نمایشگاه های  بین المللی استان فارس از اختصاص ۲۰ هزار متر فضا به این نمایشگاه خبر داد و افزود: این فضا شامل ۱۷  هزار فضای نمایشگاهی در ۵ سالن و ۳۰۰۰ متر فضای باز نمایشگاهی است که  اختصاص  فضای باز به دلیل استقبال بی نظیر شرکت کنندگان بود.

وی افزود : در این نمایشگاه ۱۷۳ شرکت ایرانی و ۲۵ شرکت خارجی از 14 کشور از جمله آلمان با ۱۲ غرفه ، چین با 9 غرفه ، روسیه،  فرانسه، هلند، لهستان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، ترکیه ،قطر، عمان و… هر کدام با یک غرفه حضور دارند.

وی تصریح نمود: یک غرفه از قطر به عنوان دولت قطر و شرکت کشاورزی تجاری در این نمایشگاه حضور دارد و که حضور نماینده دولت قطر  با دعوت استاندار ورییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برای اولین بار و با هدف آشنایی کشورهای حوزه خلیج فارس با محصولات تولیدی کشور بزرگ ایران، در جهت توسعه صادرات صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد:  با همت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و موسسات مربوطه ۲۵ همایش و کارگاه آموزشی تخصصی صنعت کشاورزی با ارائه مطالب گسترده علمی تخصصی دائرگردیده که در این زمینه از اساتید متخصص این حوزه در سایر استان‌های کشور نیز دعوت شده اند.

گفتنی است:  قریب به صد نفر از هیئت های خارجی مختلف جهت بازدید از نمایشگاه دعوت شده اند و در این نمایشگاه محصولات ، کالا و ماشین آلات ایرانی با کیفیت برتر و توان رقابتی بالاتر با محصولات مشابه خارجی معرفی می گردد.

چهاردهمین نمایشگاه بین اللملی کشاورزی ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری  از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ، از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل نمایشگاه دائمی بین المللی فارس پذیرای بازدید کنندگان است.

این گزارش می افزاید نشست رسانه ای با موضوع  “برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،  ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری در شیراز” با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس، مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی فارس، رییس هیئت مدیره شرکت نگاه سبز پارس مجری برگزاری این نمایشگاه و اصحاب رسانه درتاریخ  2 اردیبهشت ماه   در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد. “روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس”

روز سه شنبه 30 فروردین کلنگ افتتاح بزرگترین گلخانه اقلید به زمین زده شد.

این مقام مسئول از سرمایه گذار گلخانه ده هکتاری اقلید به عنوان یکی از کشاورزان پیشرو خواست تا با الگو قرار دادن کشورهای توسعه یافته در جهت حفظ اقتصاد کشاورزی،  به منظور صرفه جویی در مصرف آب  و با نگاه بلند مدت، سطحی از این گلخانه را به کاشت درختان مختلف اختصاص دهد.

در ادامه مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور فائق آمدن بر چالش خشکسالی سایه انداخته برکلیه امور اقتصادی استان، متقاضیان احداث گلخانه با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت مورد حمایت قرار می گیرند که تاکنون از  تسهیلات ارزان قیمت توسعه روستایی بهره‌مند گردیده و سایر متقاضیان نیز از این تسهیلات و یا تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی بهره مند خواهند شد.

محمد مهدی قاسمی افزود: بهره وری آب در گلخانه را از ۵ تا ۱۵ برابر نسبت به کشت در فضای باز افزایش داشته و با توجه به چالش کم آبی در استان فارس در کنار سایر روش های افزایش بهره وری آب، یکی از روش هایی است که بسیار مورد توجه و حمایت دولت محترم است .

وی با اشاره به اینکه تا قبل از این سطح گلخانه شهرستان اقلید 3/0 (سه دهم) هکتار بوده و اکنون احداث این مجتمع ۱۰ هکتاری گلخانه قدم قابل توجه و موثری است ، افزود:  گلخانه مذکور با تکنولوژی نوین و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی احداث خواهد گردید، که با بهره مندی از تکنولوژی نوین بیشترین استفاده را از آب باران را داشته و نیاز چندانی به آب چاه ندارد یعنی از پوشش خود گلخانه امکان استحصال آب باران وجود دارد. تکنولوژی مدرن این گلخانه، الگویی برای سایر متقاضیان احداث گلخانه است و سرمایه گذار احداث این گلخانه پیش از این در زمینه مرغ تخمگذار ، مرغ گوشتی و سایر زمینه های کشاورزی با نگاه به بازار صادراتی سرمایه گذاری موفقی داشته است.

گفتنی است کلنگ افتتاح بزرگترین مجتمع گلخانه ای شهرستان اقلید عصر روز پنج شنبه 30 فروردین با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

 

 

کشت محصولات دانش محور در شهرستان آباده :

با توجه به کشت محصول سالم در راستای اولویت های سازمان جهاد کشاورزی این مدیریت به همت کارشناسان مرکز حومه  اقدام به کشت ۷۰۰۰مترمربع محصول سالم(خیارگلخانه ای) با همکاری اقای علوی نموده است رقم بذر نگین تانزانیا و مقدار بذر مورد استفاده ۲۲۰۰۰عدددرعمق کاشت ۷_۶میلی متر می باشد تاریخ کاشت ۹۷/۱۲/۲۴ می باشد از مزیت […]

کاربرد تله فرمونی دلتا در باغات منطقه بهمن :

با تو جه به ضرورت مبارزه با آفت کرم خوشه خوار انگوردر باغات منطقه بهمن کلینیک گیاهپزشکی آسمان به همراه کارشناسان مرکز جهادکشاورزی بهمن اقدام به کارگزاری تله فرمونی دلتا نموده اند به گزارش رروابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده و به نقل از یعقوبی مسئول مرکز جهادکشاورزی بهمن  در محدوده  این مرکز 500 هکتار […]

دوره تبین نماز و فرضیه الهی در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان جهرم

    دوره  تبین نماز و فرضیه الهی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم   دوره  تبین نماز و فرضیه الهی به مدت یک هفته در وقت نماز ظهر و عصر در محل نماز خانه مدیریت جهاد کشاورزی توسط حاج آقا قائمی امام جماعت و نماینده ولی فقیه در جهاد برگزار شد این دوره با […]

برداشت 160 تن توت سفید و قرمز از باغ‌های جهرم

    محمدرضا شهابی با بیان اینکه سطح زیر کشت درختان توت در این شهرستان که به صورت پراکنده کشت شده، 130 هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت نزدیک به 160 تن محصول توت از ارقام سفید و قرمز برداشت می‌شود. وی با بیان اینکه برداشت توت از فرودین ماه سال جاری […]