راهیــــــان نور97 جهاد کشاورزی استان فارس

  • اعزام جناب آقای علی اصغر چالیک (جانباز  65 درصد و  فرماندهان پشتیبانی مهندسی رزمی جنگ جهاد فارس) به مناطق جنوب 

جهت  :

  • روایتگری قرارگاه راهیان نور جهاد
  • شرکت در جلسه راویان راهیان نور
  • اعزام راننده جناب آقای صمد جعفری و وسیله نقلیه سازمان جهت همکاری با ستاد راهیان نوردفتر مرکزی به مدت یک ماه

 

 

به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از اساتید پیشکسوت و فعلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در سالن گردهمایی این مرکز در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم آقای دکتر ابراهیم زارع رئیس این ضمن تبریک این روز و اعیاد بزرگ شعبانیه گفت:ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) را به فال نیک گرفته و پیشاپیش ولادت قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان را تبریک می گویم. وی در ادامه با یاد معلم بزرگ انقلاب، شهید مطهری و معلم فرزانه این […]

بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از بزرگترین نمایشگاه کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی گفت: نفس برگزاری این نمایشگاه ها ارائه تازه های کشاورزی است، نمایشگاه فعلی که در اردیبهشت ماه که یکی از ماه های بسیار زیبای شیراز است برگزار شده و زمینه حضور شرکت های داخلی و خارجی جهت عرضه محصولات متنوع […]

“ساخت دستگاه نشاکار تخصصی چغندرقند برای اولین بار در کشور”

مشاور محترم وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح چغندر قند در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی گفت: برای اولین بار در کشور دستگاه نشاکار تخصصی چغندرقند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

علیرضا یزدانی افزود: تقریبا طی دو سال گذشته،در راستاي مدیریت بحران آب، و افزایش بهره وری در زراعت چغندر قند، پیگیری های بسیار زیادی جهت توسعه کشت نشاء چغندر قند شده است.

وی افزود: یکی از روش هایی که در نشاء چغندرقند مورد توجه قرار گرفته روش نشاء ريشه لخت بود كه توسط يكي از محققين موسسه تحقیقات چغندر قند كشور ابداع شده است.در اين راستا جهت مكانيزه تمدن اين روش یکی از شرکت های سازنده ماشین های کشاورزی استان فارس نسبت به ساخت دستگاه اقدام و در حال حاضر خط توليد ان شروع شده أست. در اين خصوص به منظور توسعه نشاء كاري در زراعت چغندرقند كه باعث كاهش ٤٠ درصدي مصرف اب ،كاهش مصرف بذر و ساير هزينه هاي توليد مي گردد،سیاست های حمایتی و اختصاص 50 درصد یارانه جهت تامین دستگاه نشاء کار چغندر قند در برنامه هاي وزارت جهادكشاورزي قراردارد.

این مقام مسئول گفت: با مذاکرات صورت گرفته در آینده نزدیک تکنیک و تکنولوژی روش مدرن کشت نشایی رایج در کشور ژاپن در اختیار کشاورزان چغندرکار کشور قرار خواهد گرفت.

اواظهار داشت: در سال گذشته در 10 استان کشور کشت نشایی چغندرقند شروع و در سال جاري برنامه کشت نشايي چغندرقند در سطح 3 هزار هکتار به 19 استان کشور ابلاغ شده که امیدواریم با نتایج خوبی که در يكي دو سال گذشته بدست أمده شاهد توسعه این روش باشیم. در کنار اینها کشت پاییزه چغندرقند به لحاظ کاهش 50 درصدی در کاهش مصرف آب و سایر هزینه های تولید به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است .

يزداني افزود:چغندرقند پاییزه در سال زراعی 97-96 در نه استان کشور و در سطحی حدود 17 هزار هکتار بوده، که عملیات برداشت در استان خوزستان شروع و به تدریج در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت و پیش بینی می گردد، حدود یک میلیون تن محصول چغندر پاییزه در کشور تولید گردد و رکورد بی سابقه اي که در تولید چغندرقند در کشور در سال 96 و با تولید بیش از 8 میلیون تن چغندر قند بدست امد،ان شاءالله در سال جاری نیز استمرار يابد.

در بازدید مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان داروئی و قارچ خوراکی از چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

آقای مهندس غلامرضا تقوی افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بسته های علمی و تکمیلی که موجب افزایش تولیدات و فناوری تولیدات شده، آماده کرده است. اعم از زیرساخت‌های توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال کشت های پاییزه به فصولی که امکانش هست و از دیگر برنامه‌های افزایش بهره وری آب، توسعه گلخانه است و با توجه به اینکه میانگین بارندگی سال جاری ۴۳درصد کمتر از سنوات قبل بوده ، ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای مشهود است. وی افزود امروزه اکثر بهره‌برداران گرایش به سمت گلخانه‌ها را یک ضرورت و نه یک انتخاب می دانند.
او اضافه نمود: در برنامه توسعه گلخانه در سال جاری ۲ هزار و ۷۴۰ هکتار در برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه ها با بهینه سازی در مصرف سوخت، آب و افزایش بهره وری وضع موجود را در ۴۵۲ برنامه اجرایی دستور کار داریم.
وی تصریح نمود: وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری مصرف آب برنامه جدی داشته و با توجه به اینکه استان فارس از لحاظ میزان تولید، تعداد بهره بردار و شرایط اقلیمی شرایط مناسب توسعه گلخانه را داراست و حدود ۴۰۰ هکتار از گلخانه های کشور در استان فارس فعال است جلسه ای در این خصوص با حضور فعالان گلخانه برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات ناشی از این بود که بخشی از اطلاعات با تعلل به بهره برداران رسیده و بخشی دیگر نیاز به تحلیل بیشتری دارد، با دسته بندی مسائل پیگیری مشکلات در سطح استان و مطالبات تولیدکنندگان که در سطح ملی بایستی دنبال شود در دستور کار قرار گرفت. همچنین خروجی جلسات گذشته به بهره برداران اعلام شد.
وی تصریح نمود: در این جلسات تمرکز بر این است که همانگونه که مشکلات از جامعه هدف مطرح شده راهکارها نیز از همان جامعه هدف گرفته شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل انجمن تولید گل نرگس برای اولین بار درکشور خبر داد
در سفر مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی به شهرستان شیراز و پس از جلسه وی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی گفت: ارزیابی نشان داد که این نمایشگاه از هر جهت همسو با سیاست باغبانی و دفتر امور گلخانه‌ها گیاهان دارویی و قارچ خوراکی حرکت کرده است و در این نمایشگاه شاهد زنجیره اقتصادی هستیم.
او در بازدید از غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این نمایشگاه بیان داشت: استقبال بازدید کنندگان از این غرفه نشانگر کاهش فاصله بین جامعه هدف، سیاستگذاران و مجریان می‌باشد و انتقال دانش فنی به خوبی صورت می‌گیرد.
همچنین رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی در بازدید از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه در جهت سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و بسیار مثبت بود و اینکه در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشیم اینگونه نمایشگاه ها ادامه پیدا کند.
حسین رحمانی افزود: این نمایشگاه نشانگر این هست که سازمان جهاد کشاورزی و مدیت باغبانی با عزمی جزم و پشتکار جدی در جهت اجرای امور محوله وزارتخانه و توسعه باغبانی استان گام بر می دارند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روز چهارشنبه جلسه ای با حضور مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی و رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی جلسه تخصصی با فعالان تولید گلخانه ای در خصوص آسیب شناسی ساخت و توسعه گلخانه ها و بررسی مسائل و مشکلات برگزار شد.
مجید رضا پاکاری افزود: این جلسه به منظور ارائه راهکار جهت دستیابی به اهداف و برنامه های توسعه گلخانه ای در سطح استان و آشنایی با مشکلات جهت برنامه ریزی و رفع موانع از طریق معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی بود.
وی اضافه نمود: در روزهای آتی مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی و رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی ازگلخانه‌های شهرستانهای شیراز،فیروزآباد و کوار بازدید خواهند نمود و در جشنواره گل و گلاب میمند شرکت کرده و از گل محمدی گلاب گیری عرق گیری و مزارع گل محمدی شهرستان میمند بازدید خواهند نمود.

 

گزارش نشست مورخ 1397/01/20 اداره امور ایثارگران، کانون سنگرسازان بی سنگر فارس با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس

حاضرین در نشست: سرهنگ گرامی(مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس) ، آقایان باغبانی، منزوی (از اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی فارس)، میرشفیعیان، چالیک، دوکوهکی، ارقمی و اصغری (از کانون سنگر سازان بی سنگر فارس)

نتایج نشست و مذاکرات:

  • ارتباط بیشتر امور ایثارگران و کانون با بنیاد حفظ آثار و عدم اکتفا به جلسات رسمی
  • ارائه پیشنهاد بازنگری در تابلو نمودار فعالیت یگان های رزمی، مهندسی و پشتیبانی فارس در دفاع مقدس و اصلاح فعالیت های جهاد در تابلو مذکور و قید نام جهاد کشاورزی در لیست همکاران بنیاد حفظ آثار
  • همکاری همه جانبه جهاد کشاورزی و کانون با بنیاد حفظ آثار در زمینه تدوین تاریخ نامه و دانش نامه دفاع مقدس
  • برگزاری جلسه با مسئولین طراحی و موزه آرائی برای بررسی موضوعات مرتبط با فعالیتهای جهاد و در صورت ضرورت افزایش موضوعات مرتبط با فعالیت های جهاد در جنگ

 

 

اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی فارس- کانون سنگرسازان بی سنگر

 

روز جانباز

1-  برگزای جشن در محل نمازخانه سازمان

2- پذیرایی درب ورودی سازمان

3- قرعه کشی و اهداء هدایا به 4 نفر از همکاران

4- پیامک تبریک روز جانباز به تمامی جانبازان شاغل و بازنشسته سازمان

5- پرداخت مبلغ 1500000 ریال به حساب هریک از جانبازان شاغل سازمان جهت گرامی داشت مقام والای این عزیزان

بازديد از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان نی ریز

بازديد از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان نی ریز به گزارش روابط عمومی مديريت جهاد کشاورزی شهرستان فسا اسماعيل زاده رئیس اداره آموزش و ترویج اين مديريت اظهار داشت: با توجه به آغاز راه اندازي صندوق توسعه حمايت از بخش كشاورزي در اين شهرستان و به منظور آشنايي كارشناسان و بهره برداران پيشرو […]