دومین جلسه شورای کشاورزی استان فارس

وی توصیه نمود: محصولاتی مانند گل محمدی، انگور، زعفران، پسته، انجیر و گیاهان دارویی که ارزش افزوده بالا و بازار صادراتی مناسبی دارند، در اولویت اول فرآوری و بسته بندی قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد : در جهت مدیریت سند توسعه صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس به صورت سند مشترک بین صنعت و معدن، سازمان آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یکی از موضوعات اصلی شورای کشاورزی به فوریت و به صورت مداوم در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: هر فعالیتی در استان فارس و به طور خاص در عرصه کشاورزی بایستی آب محور باشد، مهم ترین موضوع شورای کشاورزی افزایش بهره وری از آب کشاورزی است که در این راستا به طور مداوم میزان اثربخشی طرح های آبیاری نوین پس از اجرا و آسیب شناسی توسعه گلخانه ها بررسی گردد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:  با بیان اینکه صنایع تبدیلی می تواند ارزش افزوده را برای کشاورزان به همراه داشته باشد،  گفت استان فارس سهم قابل توجهی در تولیدات محصولات باغی کشور داشته، به همین دلیل توسعه صنایع تبدیلی برای کشاورزان یک الزام است.

محمدمهدی قاسمی در زمینه توسعه گل خانه ها گفت: سازمان جهاد کشاورزی توجه خاص به تولید محصول سالم در گلخانه ها داشته و افزود محصولات گلخانه ای در مراحل تولید از نظر میزان سم و کود مورد استفاده وسلامت تولید پایش می گردند. طرح تولید محصول گواهی شده و استاندارد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و علوم پزشکی قرار گرفته و به طور جدی دنبال می شود.

این گزارش افزود: دومین جلسه شورای  کشاورزی بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به ریاست استاندار فارس تشکیل شد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *