همایش نجات آب

IMG 1937

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، همایش« نجات آب» با حضور اردوان نیکنام معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی شرکت آبفا  فارس ، معاون فرماندار ، دادستان ، روسای ادارات آبفا شهری و روستایی ، سرپرست جهاد کشاورزی ، مدیریت آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم بید در سالن آمفی تئاتر این شهرستان برگزار شد .
سعیده صادقی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید هدف از برگزاری این همایش را دغدغه بخش دولتی از کمبود آب و ضرورت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و مصارف و بهره مندی از ظرفیت های دانش آموزی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دانست .
نیکنام در این همایش گفت : کمبود آب یکی از مشکلات اساسی جهان می باشد و کشور ایران کشور کم آبی است و استان فارس نیز بدلیل واقع شدن در اقلیم خشک و نیمه بیابانی و سابقه 12 ساله خشکسالی و کمبود آب در رأس استانهای کم آب است .
وی ضمن تشکر از حضور دانش آموزان و مشارکت آموزش و پرورش در امر ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف آب افزود : ما در حوزه مهندسی آب سرآمد هستیم اما نمی توانیم فقط مسائل فنی را بازگو کنیم لذا بایستی توجه دانش آموزان را به سمتی که با راهکارهای فنی قابل حمل نیستند جلب کنیم واز خانواده ها و مدارس که بیشترین درگیری را در بحث جامعه و آب دارند استفاده کنیم و با برپایی کارگاههای آموزشی نظیر استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب موجبات کاهش مصرف آب در خانواده ها را فراهم سازیم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما امروز در کشورمان جمعیت 14 میلیون نفری دانش آموز را داریم که با فرهنگیان و معلمان به 20 میلیون نفر می رسد، تأکید کرد : اگر قرار است کار آموزشی انجام شود نهاد آموزش و پرورش باید در این زمینه فعالتر از گذشته باشد قدمهایی از قبل در این زمینه برداشته شده ولی کافی نیست . چرا که بحران آب جدی است و اگر چه در سنوات قبل مباحث آموزشی خوبی دیده شده اما انتظار می رود که سرفصلی در دروس مقاطع تحصیلی با عنوان مدیریت آب و محیط زیست داشته باشیم .

 

IMG 1929

 

IMG 1936

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *