اولین همایش ملی محققان – مروجان ارشد کشوری

حمید رضا ابرهیمی اضافه نمود : بازدید ازمزارع مختلف شهرستان‌های استان و برگزاری چندین کارگاه آموزشی روز مزرعه آموزشی به منظور ارائه مشاوره و آموزش به بیش از 400 نفر از بهره برداران کشاورزی استان فارس  از جمله برنامه‌های این همایش دوروزه بود.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه پنج کارگروه‌ تخصصی زراعت،  دام و طیور وشیلات، باغبانی ، آب و منابع طبیعی و آبخیزداری به بحث و تبادل نظر در زمینه نتایج بازدیدها پرداختند.

در اولین همایش ملی محققان – مروجان ارشد کشوری، معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: طرح نظام ترویج یک سازه است و بایستی محققان، مروجین و مسئولین مراکز تمام تلاش خود را در حفظ و گسترش این سازه به کار گیرند.

کاظم خاوازی افزود: از رسالت افراد خبره و مجرب، انتقال تجربه های خود به محقق های جوان و نخبه پروری به منظور مشاوره به بهره برداران و ارتقای سطح کشاورزی است، وی همچنین به پایبندی به فن آوری های نوین و انتقال آن در سطح کشور تاکید نمود.

در ادامه همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش های بسیار آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی و حوادت غیرمترقبه طبیعی است، افزود: در حال حاضر چالش های زیادی پیش روی این بخش قرار دارد.

محمد مهدی قاسمی خاطر نشان کرد: به کار گیری دانش نوین همراه با تجارب بومی بهره برداران راه برون رفت از چالش های کشاورزی است و افزود:  جهت تبادل دانش کارشناسان و تجربه بهره برداران مروجین کشاوورزی بایستی مجهز به علم تسهیل گیری باشند.

وی در قسمت دیگر از سخنان خود ضمن تقدیر از رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار داشت این مرکز رتبه اول کشوری در بین مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را کسب نموده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=733

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *