برگزاری گردهمایی سراسری بررسی سامانه سامط در شیراز

وی با اشاره به نابسامانی بازار کشاورزی گفت: از جمله زمینه ها جهت اشتغال و بهره گیری از نیروی انسانی فرهیخته عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد استارت آپ بازاری،  راهنمایی کشاورزان در جهت کاشت محصولات به میزان مورد نیاز بازار است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توصیه نمود: با راه اندازی اتاق فکر و بهره گیری از IT و با استفاده از نیروی های تحصیلکرده سازمان یافته در نظام مهندسی گپ تاریخی و انباشته شده علمی نبودن کشاورزی را جبران کنیم.

محمد مهدی قاسمی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی  از نظام های نوپای کشور است که علی رغم اقدامات بسیار خوبی که با ابتکارات اعضای نظام مهندسی صورت گرفته،زمینه پیشرفت در حوزه مهندسی کردن کشاورزی و انسجام بخشی به مهندسین کشاورزی وجود دارد.

معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور در همایش آشنایی با سامانه‌ استعلامات منابع طبیعی در شیراز گفت: سامانه سامط با هدف افزایش کیفیت، دقت و سرعت در پاسخگویی به استعلام های دستگاه های مختلف،  استفاده از فن آوری وتکنولوژی های نوین، کاهش تعداد دفعات مراجعات متقاضیان به سیستم اداری راه اندازی شد.

مسعود منصوراظهار داشت : جهت راه اندازی این سامانه از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت مروج دولت الکترونیک و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استفاده شد و تصریح نمود که متخصصین نظام مهندسی با بهره گیری  از دانش و توان فنی، در امر تهیه نقشه ها، بازدیدها و فرآیندهای مربوط به پاسخگویی به ما کمک کنند.

وی افزود:  این سامانه که در 11 استان کشور به صورت پایلوت فعال شده، که روزهای 24 و 25 اردیبهشت در شهرستان شیراز گردهمایی سراسری روسای ممیزی و حد نگاری اراضی کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و روسای سازمان نظام مهندسی ، برگزار می گردد که در این گردهمایی پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، سامانه سامط در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: بیش از 80 درصد از عرصه کشور منابع طبیعی است که حفظ، احیا، توسعه وبهره بر داری از این منابع در حوزه وظایف سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور است، اراضی غیر ملی فصل مشترکی است که تعیین وضعیت این اراضی در قالب استعلامات صورت می پذیرد. در همین راستا سامانه استعلامات منابع طبیعی یا سامط راه اندازی شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=775

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *