افتتاح اولین آزمایشگاه بیولوژی خاک

در زمینه اهمیت احداث این آزمایشگاه رئیس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: با مساعدت رییس موسسه خاک و آب کشور،  رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و همکاری معاون پژوهشی سازمان تات با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد ریال افتتاح شد .

غلامرضا زارعیان افزود: دراین آزمایشگاه با هدف  افزایش ارتقای کیفیت خاک و افزایش راندمان عملکرد راه اندازی شده، فاز اول اندازه گیری ها در استان انجام می گیرد و در گام بعدی توسعه آزمایشگاه مد نظر است . 

وی تصریح نمود:مصرف بسیاری از کودهای زیستی،  باکتری های وقارچ های مفید در سطح خاک و بسیاری از پارامترهای مرتبط با بیولوژی خاک در این آزمایشگاه قابل اندازه گیری است و پیش از احداث این آزمایشگاه، نمونه ها به منظور آنالیز در جهت کارهای تحقیقاتی در زمینه بیولوژی خاک و کودهای زیستی به موسسه تحقیقات خاک وآب کشور ارسال می شد.

این گزارش افزود:  اولین آزمایشگاه بیولوژی خاک ، در بخش تحقیقات آب و خاک، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه و با حضور کامبیز بازرگان رییس موسسه خاک وآب و هادی اسدی رحمانی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی این موسسه افتتاح گردید.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *