بزرگترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

او گفت: توجه خاص  به آب به عنوان یک بحران استانی در این زنجیره تولیدی قابل تحسین و تقدیراست، که در این راستا متخصیصن با استفاده از دانش فنی بومی، آب شور منطقه را به آب قابل شرب و قابل استفاده در بخش کشاورزی تبدیل کردند و علاوه بر آن از پساب استخراجی در صنعت کودسازی استفاده می شود و افزود: این مجتمع به عنوان  الگو درسطح استان بایستی مطرح گردد.

تبادار با اشاره به اینکه این زنجیره تولید با حضور متخصیصن در زمینه های مختلف از جمله آب، خاک، کشاورزی و بازاریابی؛  با ره آوردهای مبتنی بر دانش بنیانی فعالیت می کند، افزود: زمینه صادرات محصولات این شرکت به کشورهای اروپایی و روسیه مهیا شده و در زمینه اعطا تسهیلات و سایر خدمات نیز استانداری نهایت همکاری را خواهد داشت.

مدیر عامل این شرکت در معرفی این مجتمع،  با بیان اینکه این طرح در سه مرحله ساخته می شود گفت : مرحله نخست آن شامل تولید و فراوری گیاهان دارویی است و تا یک ماه آینده در زمینی به مساحت 20 هکتار به بهره برداری می رسد.

مصطفوی افزود : با بهره برداری از این طرح سالانه امکان فرآوری 200 هزارتن گیاهان دارویی ایجاد می شود.وی اضافه کرد : با بهره برداری از این مجتمع به عنوان مهمترین گام در تغییر الگوی کشت برای 200 نفر مستقیم شغل ایجاد می شود .   

این گزارش افزود: : شهرستان مرودشت در 20 کیلومتری شهرستان شیراز قرار دارد و “مجتمع مجموعه كشت و صنعت گياهان دارويي و داروسازي اسپاد رايمون پاسارگاد” در روستای کمر زرد این شهرستان مرودشت تاسیس گردیده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=806

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *