سند توسعه شیلات وآینده ابزی پروری

 فلاحی مدیر شیلات وآبزیان گفت :دراین  سند، توسعه و بهبودمراکز تکثیر ، و بحث ایجادمراکز تفرجگاهی ، استاندارد سازی محصولات، بازار و ساماندهی  حمل و نقل مورد توجه ویژه  قرار گرفته است . همچنین ساماندهی و  توانمندسازی تشکلهای بخش آبزی پروری ، اتحادیه استانی  و تعاونی های صید و صیادی از موارد قابل توجه در این سند می باشد .

بحث برند سازی و عرضه ماهی قزل الا در بسته های استاندارد و با هزینه کمتر امری ضروری در حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان می باشد . این مدیریت از پیشنهاد و نظریات اتحادیه در امور شیلاتی جهت بهبود امور استقبال می کند و خواهان واگذاری بخشی از وظایف و پیگیری  طرحهای شیلاتی به اتحادیه می باشد بدیهی است  مجموعه شیلات نیز در این زمینه همکاری  خواهند نمود.

 درادامه هوشمندی مدیر عامل اتحادیه بیان داشت : سند توسعه شیلات به عنوان نقشه راه و تعیین کننده مسیر حرکت کار ارزشمندی است که برای تدوین آن از مدیریت شیلات تقدیر و تشکر می گردد. مهمترین بحث در حال حاضر بازار عرضه آبزیان است که با مشخص شدن وظایف بین شیلات ، اتحادیه و آبزی پروران موفقیت بیشتری در این زمینه  خواهیم داشت که نتیجه آن محصول استاندارد و حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود. عدم هماهنگی بین آبزی پروران و اتحادیه باعث عدم موفقیت در عرضه صحیح و مناسب آبزیان وهمچنین باعث ورود ماهی قزل الا از سایر استانها خواهد شد. در پایان مقرر گردید اتحادیه   برنامه های پیشنهادی در بخش (بازار –بسته بندی-تکثیر-تولید ) به مدیریت ارائه نماید.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=833

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *