سفر حجت الاسلام والمسلمین بحرانی به شهرستان داراب

حجت الاسلام بحرانی در این سفر پس از حضور در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به همراه مدیرشهرستان مهندس سیدی و مسئول دفتر سابق حوزه نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام مطهری به مرکز خدمات و ترویج جهاد کشاورزی رستاق با کارشناسان این مرکز گفتگو نموده و از مدیر این مرکز نیز اطلاعات این مرکز را اعم از سطح کشت و باغات و مزارع و مشکلات کشاورزان و کارشناسان را ارائه نمود. پس از آن به مرکز خدمات و ترویج فورگ این شهرستان نیز رفته و در این مرکز نیز با کارشناسان جهاد کشاورزی صحبت نموده و از کم و کیف فعالیت این مرکز و بهره برداران به طور دقیق اطلاع حاصل نمود.

وی در این مراکز گفت توفیق خدمت به کشاورز و بهره برداران این بخش عین عبادت است و خداوند برای کشاورزی ارزش بسیاری قایل است و از انسان میخواهد که زمین را آباد نماید و حلال ترین روزی را روزی کشاورزان میداند پس خدمت به کشاورزان بسیار پر اهمیت و و با ارزش است.

وی در ادامه سفر به روستای قناتویه رفت تا از نزدیک از پروژه انتقال آب این روستا بازدید نماید. علی مرادی شورای این روستا ضمن خوش آمد به حاج آقا بحرانی وهیئت همراه گفت روستای قناتویه دارای 1860 نفر جمعیت و 487 خانوار است که به دلیل خشکسالی ها و از بین رفتن نخیلات موجود در کنار روستا معیشت اهالی به خطر افتاده است و بسیاری از این زحمتکشان با رفتن به مناطق دیگر از طریق کارگری در مزارع و باغات استان همجوار و بخش های اطراف امرار معیشت می نمایند. این مشکلات و سختی و بیکاری و امرار معاش سخت ممکن است جوانان این روستا را با معضلات فراوانی از جمله قاچاق جنس از بنادر سوق دهد. اما با این پروژه که تاکنون بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است و هنوز نیازمند اعتبارات میباشد. می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید. وی گفت دو تعاونی جهت کار و پیگیری این امر تشکیل شده که با اتمام این طرح می تواند امرار معاش بالغ بر 370 نفر عضو این تعاونی ها را فراهم نماید. تعاونی نخل نشان که 60نفر از بانوان عضوآن می باشد که قرار است جهت بسته بندی و فراوری خرما فعالیت نماید و تعاونی آب بران گز مهر که از این آب جهت کشت 200 هکتار باغ نخیلات استفاده نماید و 313 نفر عضو دارد.

پس از بازدید این طرح حاج آقا بحرانی با حضور در مسجد این روستا ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به ایراد سخنان خود در رابطه با ماه مبارک رمضا و غفلت انسان پرداخت و گفت گاهی غفلت از عدم اطلاع حاصل می شود و باید همیشه مراقب خود در مقابل نفس و شیطان باشیم. وی در رابطه با طرح آبرسانی نیز گفت با توجه به درخواست های مکرر اهالی این روستا مبنی بر استفاده از اعتبارات زکات در این پروژه و ادامه این طرح عام النفعه در این روستای محروم ما نیز مراتب را اطلاع نماینده معزز ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور رسانده و به پیگیری های لازم را در جهت جذب اعتبارات از محل زکات جمع آوری شده به عمل خواهیم آورد تا بتوان از این خیر خواهی و برکات مودیان زکات در همچین مناطق محرومی استفاده نماییم که باقیات و صالحات است و در امر کشاورزی و آب رحمت الهی است و ماندگار نیز خواهد بود و به عمل به کلام قرآن یعنی آباد سازی زمین نیز هست. انشاء الله بتوانیم قدمی در جهت اشتغال جوانان این منطقه و رفع محرومیت روستا در خور شان مردم انجام دهیم

وی در ادامه سفر ضمن بازدید از پست های قرنطینه نباتی و دامپزشکی قناتویه به همکاران زحمتکش آن خداقوت گفته و به بازدید از کارگاه عرقیات معطر ساغر رفت و از نزدیک با مراحل کار دقیق آن آشنا گشت و ابراز امید واری کرد و افزود کیفیت محصول بزرگترین تبلیغ است و به مرور زمان جای خود را باز میکند.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=905

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *