آغاز مبارزه با کنه گردآلود خرما در فارس

دبیری اظهار کرد: فعالیت آفت از اواخر خرداد شروع و در تابستان خصوصاً تیرماه اوج فعالیت آن است. پوره‌ها و کنه‌های بالغ  از شیره بافت‌های جوان و میوه‌های نارس تغذیه کرده و باعث ایجاد خشکیدگی و چروکیدگی در میوه‌ها می‌شوند. خاک‌آلود و نامرغوب شدن میوه، قرار گرفتن یک‌لایه تار روی میوه از مهم‌ترین  علائم خسارت این آفت است.

تولید بالغ بر 9 هزار و 990 تن انواع آبزیان در استان فارس

وی در ارتباط با تولید ماهیان خاویاری با اشاره به اینکه استان فارس  با تولید 275 کیلوگرم خاویار، دارای رتبه اول در استان های غیر ساحلی  و رتبه سوم در کشور می باشد، افزود: بیش از 42 تن گوشت انواع ماهیان خاویاری  در3 شهرستان، استهبان، سپیدان، مرودشت تولید که شهرستان استهبان بالاترین رتبه را دربین سه شهرستان فوق داراست.

در سال ۹۶؛

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس، از تولید بالغ بر ۹ هزار و ۹۹۰ تن انواع آبزی و ۲۷۵ کیلوگرم خاویار در سال ۹۶ خبر داد.

کشت مکانیزه نشایی پیاز برای نخستین بار در شهرستان آباده اجرایی شد :

به گزارش ستادخبری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده مریم لطفعلیان مسئول مکانیزاسیون این شهرستان از تست و راه اندازی دستگاه نشاکار پیاز خبر داد وی  بیان داشت درراستای سیاستهای سازمان جهادکشاورزی فارس و رخداد خشکسالی در سالهای اخیر یکی از مواردی که در خصوص تغییر الگوی کشت ترویج شده است کشت نشایی می باشد با توجه […]