برگزاری نخستین نشست شورای اداری شهرستان با حضور فرماندار جدید و مقارن با ایام نکوداشت جهادکشاورزی :

اولین جلسه شورای اداری شهرستان آباده با دستور فرماندار جدید شهرستان همزمان با سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام راحل (رض) با حضور تمامی مسئولین و دهیاران و  اعضای شوراهای اسلامی شهرو روستا تشکیل گردید

در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و آغاز به کار و خدمت فرماندار جدید شهرستان نخستین نشست شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری این شهر برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ،محمد اسدالهی فرماندار جدید شهرستان در نخستین نشست شورای اداری گفت: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی دستگاههای اجرایی شهر و تعامل ثمربخش در حمایت از کالای ایرانی و توسعه شهرستان می باشد .

وی گفت: با مولفه های حاکم بر سختی تولید که در عین حال با افزایش بهره وری همراه است باید به صورت رسمی از ورود کالای مشابه و غیر مشابه که قاچاق محسوب می شود، جلوگیری کرد.

مقام عالی دولت در شهرستان نسبت به استفاده کالای داخلی به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولین شهرستان تاکید نمود در ادامه این نشست که مقارن با آغاز ایام گرامیداشت هفته جهادکشاورزی نیز بود مجید یعقوبی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده ضمن تبریک این ایام به دست اندرکاران این بخش و تمامی تولیدکنندگان خستگی ناپذیر و پرتلاش شهرستان به ارایه گزارش از طرح های اولویت دارسازمان جهادکشاورزی و بیان عملکرد مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دراین خصوص پرداخت و با ذکر و یادآوری تلاش جهادگران در محرومیت زدایی مناطق روستایی و رشادت های آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت در حال حاضر نیز نیروهای این وزارتخانه با تکیه بر توان علمی و تخصصی خود و استعانت از ذات اقدس الهی در دورافتاده ترین مناطق شهرستان به خدمت رسانی مشغولند وی با بیان اینکه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان برنامه و نقشه مدونی مطابق با اهداف سازمانی و در جهت توسعه کشاورزی شهرستان دارد . افزود با توجه به مشکلات موجود و اهمیت بخش کشاورزی نقشه راه کشاورزی شهرستان ترسیم شده و می توان به مواردی به شرح ذیل اشاره نمود : تلاش برای بالا بردن راندمان تولید و عملکرد در واحد محصولات کشاورزی، به‌منظور بالا بردن ارزش افزوده بخش کشاورزی و سهم آن در تولید ناخالص داخلی.

افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با حمایت دولت که با توجه به میزان تأثیر و سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی، سهم آن از سرمایه‌گذاری کشور پایین است و مناسب این بخش نیست.

افزایش استفاده از توان تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی و دانش‌بنیان کشور برای بهبود و بالا بردن راندمان در بخش کشاورزی.

افزایش راندمان آب کشور و تشویق به صرفه‌جویی و تخصیص بهینه منابع آبی با استفاده از سیستم‌های آبیاری صنعتی پیشرفته و بهره‌وری از فناوری‌های جدید.

تأمین تسهیلات و اعتبارات خرد و کلان کم‌بهره در بخش‌های مختلف کشاورزی متناسب با فعالیت‌ها و نظارت بر حسن انجام استفاده از وام‌ها براساس اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *