معرفی بز مورسیابا میزان تولید شیر بالا در برگزاری کارگاه آموزشی اصلاح نژاد گاو شیری و گوسفند و بز

در ادامه فزونی کارشناس مسول دام سبک معاونت صحبتهایی در مورد مدیریت تولید مثل گوسفند و بز بیان کرد و ضمن آن با معرفی شرکت treseus و معرفی رئیس انجمن آریمون در اسپانیا که مسولیت مزارع آنجارا بر عهده دارد و گروه کارشناسان اسپانیایی که جهت معرفی نوعی بز به نام مورسیا و مشخصات و شرایط و ویژگی های آن دعوت شده بودند مطالب را ارائه داد.

سپس این کارشناس اسپانیایی که از سال 1999دامپزشک شرکت آلریمون می باشد سخنرانی را شروع کرد واطلاعات کاملی را در مورد بز مورسیا در اختیار حضار قرار داد و گفت از ویژگی های برجسته این نژاد فراوانی تولید شیر آن است و به همین دلیل پنیر با کیفیت همراه با چربی و پروتئین بالا ی آن معروف است این بز که در رنگهای مشکی و قهوه ای وزنی حدود 45 kg را داراست میزان شیر دهی آن در زایمان اول 310 kgو در زایمان دوم 550 kg  می باشد.

نام این بز نام شهرمورسیا که  در جنوب شرق اسپانیاست گرفته شده و محل اصلی پرورش این بز می باشد . داپزشک اسپانیایی سپس ادامه داد از اجبار های این شرکت کنترل کامل شرایط بهداشتی است وی گفت اجبار بعدی تلقیح مصنوعی است که 20 درصد بز ها جهت حفظ صفات بارز و برتر انجام می گیرد ضمنا تست DMAآنها سالانه انجام می شود هم چنین او افزود در این زمینه با ارائه مقالات مختلف در دنیا حضور داریم و برای بعضی از کشور ها این نمونه بز را صادر کردیم . گوشت این بز طعم خوب و قابل قبولی دارد و سن 4تا 5 سالگی آن بهترین تولید شیر را دارد .

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=945

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *