همایش روز شورا ها در بخش بیضا شهرستان سپیدان

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان هم زمان با سال روز شوراها جلسه ای با حضور خادم نماینده مردم شریف شهرستان سپیدان ،زارع خفری فرماندار شهرستان سپیدان، باصری مدیر جهادکشاورزی سپیدان ، امام جمعه  بخش بیضا ، رئیسی بخشدار بیضا  و شوراهای بخش،شهر و روستاهای بیضا و جمعی ازمسئولین ادارات  و کشاورزان پیشرو همایشی در خصوص هماهنگی بخشداری ها واستفاده بهینه از آب های کشاورزی ، ممنوعیت کشت برنج و تغییر الگوی کشت در سالن آموزش و پرورش بخش بیضا برگزار گردید.

در این همایش سید علاءالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی از شوراها به عنوان نماد وحدت و انسجام در جامعه یاد کرد و گفت شورا ها نقش مهمی در توسعه شهر و روستاها دارند.

وی  با اشاره به مسائل و مشکلات مردم در زمینه های مختلف از جمله بحران خشکسالی گفت باید با انجام تمهیدات لازم از این بحران خارج شویم.

وی  استفاده از کشت های جایگزین مانند گیاهان دارویی و حذف کشت های پر آب بر را از جمله راهکارهای خروج  از خشکسالی دانست.

باصری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به بحران خشکسالی با ارائه آماری از میزان بارندگی در سال زراعی جاری و مقایسه آن با سال های قبل گفت متاسفانه این آمار امسال نسبت به  سال های گذشته خیلی کمتر شده است لذا در جلسه بحران آب استان، کاشت محصولات آب بر از جمله برنج در سطح استان ممنوع شده است  و به جای آن  کاشت زعفران، گل محمدی، گیاهان دارویی، انگور دیم، بادام کاری دیم و زرشک بی دانه به کشاورزان توصیه گردیده است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مطالب دفترچه راهکارهای تغییر الگوی کشت که توسط  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تهیه شده است  گفت در این زمینه علاوه بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، کارشناسان مراکز خدمات و مسئولین پهنه های کشاورزی  آمادگی هر نوع همکاری ترویجی با کشاورزان را دارند.

شیبر زارع خفری فرماندار شهرستان سپیدان با تجلیل از اعضای شوراهای شهر و روستا با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت صحیح استفاده از منابع آب بیان داشت  بحث بحران خشکسالی مختص یک نقطه ، روستا ، شهر یا استان نیست متاسفانه پدیده خشکسالی فراگیر شده و در حال حاضر فقط استان های شمالی مجاز به کشت برنج   می باشند.

در پایان  این همایش دفترچه های تغییر الگوی کشت بین شوراهای روستاهای بخش بیضا و مسئولین حاضر در جلسه توزیع گردید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26444

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *