فارس، بزرگترین ناوگان برداشت غلات در کشور را دارد

 

 

وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش تلفات برداشت و نظارت بر کمباین های اعزامی قبل از شروع برداشت با هماهنگی ستاد برداشت کشور، تعاونی کمباین داران و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هر ساله در ماه های بهمن و اسفند برنامه ریزی جهت آماده سازی کمباین توسط کمباین داران صورت می گیرد .

پرویزی افزود: در همین راستا کمباین ها قبل از برداشت، پس از بازدید فنی و دریافت کارت معاینه فنی ، بر اساس برنامه ریزی ستاد برداشت کشور به مناطق مختلف اعزام می گردند.

وی با اشاره به این¬که نظارت بر امر برداشت و کارکرد مناسب کمباین ها نقش موثری در کاهش تلفات محصول در استان فارس داشته، افزود: هر ساله با شروع فصل برداشت ازمناطق جنوبی استان نظارت بر امر برداشت، معاینه فنی کمباین ها در مزرعه، انجام امور جابجایی کمباین ها توسط کارشناسان مکانیزاسیون ستاد وشهرستان ها صورت می پذیرد .

پرویزی تصریح کرد: در دولت و تدبیر و امید و از سال 92 تا 97،  با تزریق تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ناوگان کمباین استان نوسازی و تجهیز و هم اکنون تعداد مناسبی کمباین های پیشرفته در امر برداشت مزارع غلات مخصوصا کمباین های مجهز به هدبرداشت در سطح کشور فعالیت می کنند که با توجه به سیاست وزرات مبتوع در توسعه کشت کلزا، ناوگان برداشت استان فارس، با نوسازی و تجهیز کمباین های خود نقش موثری در برداشت مناسب و به موقع مزارع کلزا در استان و کشور داشته است .

وی افزود: یکی از دیگر از برنامه های مکانیزاسیون استان، برگزاری کارگاه¬های آموزشی جهت رانندگان کمباین، کمباین داران، کارشناسان ذی ربط، کارکنان و اکیپ های برداشت در سطح شهرستان ها با اولویت کارشناسان پهنه های کشاورزی است،  به شکلی  که کارشناسان با مکانیزیم کمباین،  روش های کنترل ضایعات و معاینه فنی آشنا گردند .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1038

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *