اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی شهرستان رستم

ab 1 

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی شهرستان رستم

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم : از ابتدای آبانماه سال 1396 تا کنون تعداد 177 پرونده به میزان 790 هکتار جهت مطالعه و طراحی سیستم آبیاری تحت فشار ارسال شده که تاکنون 452 هکتار طراحی و جهت اجرا به پیمانکار واگذار گردیده است و 338 هکتار در حال رفع نقص و ایرادات قانونی می باشد.  

کارشناس آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری جهت مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب موجود و افزایش راندمان آبیاری به میزان 75 درصد در روش آبیاری بارانی و 90 درصد در روش قطره‌ای و نواری و سهولت انجام عملیات زراعی و مقابله با علف‌های هرز مزرعه و جلوگیری از فرسایش خاک و زهدار شدن اراضی و نهایتا افزایش محصول در واحد سطح به کشاورزان توصیه می‌شود.

 وی افزود: با توجه به پایین بودن سطح آب زیرزمینی و بحران کم آبی به کار بردن روش‌های نوین آبیاری از مهم‌ترین راهکار های فنی جهت مدیریت مصرف بهینه منابع آبی موجود است.

همچنین گفت : استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری می‌گردد . 

ab 2

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *