ارزیابی عملکرد ارقام مختلف جو هم زمان با برداشت در بخش سرچهان

برداشت جو از مزارع بخش سرچهان آغاز و تاکنون عملیات برداشت از حدود 850 هکتار از مزارع جو به وسیله 22 دستگاه کمباین صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. قائدی مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی و کارشناس زراعت جهاد کشاورزی سرچهان ضمن اعلام این خبر افزود: امسال بررسی عملکردمزارع جو با واریته های مختلف ، هم زمان با نظارت بر برداشت ، در دستور کار این اداره قرار گرفته و در مناطق مختلف بخش عملکرد مزارع جو ، باواریته های متفاوت مورد ارزیابی و در برخی موارد کیل گیری صورت میگیرد.

این کارشناس اظهار داشت: با توج به تعداد ارقام بذری جو در سال زراعی جاری در منطقه وکشت دو رقم جو سرآورد و واکسیما برای اولین بار ، با توجه به اهمیت موضوع ،عملکرد مزارع با دقت و حساسیت بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرند که در نهایت منجر به تعیین بهترین واریته ها به منظور استفاده بذری در سال زراعی بعد منجر میگردد.

بنابر اظهارات قائدی وضعیت مزارع جو بخش سرچهان در سال زراعی جاری، مطلوب ارزیابی می گردد و پیش بینی می گردد حدود 8500 تن جو از این مزارع برداشت گردد .گفتنی است جو تولیدی کشاورزان سرچهان به علت کیفیت بالا مورد استقبال دامداران استانهای یزد و کرمان قرار می گیرد./

_۱۰۴۷۵۲.jpg

_۱۰۳۰۰۶.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=27064

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *