شکل گیری زنجیره تولید، راه نجات از رکود فعلی در بخش کشاورزی

شورای هماهنگی روسای ادارات تعاونی روستایی و مدیران عامل اتحادیه های استانی و شهرستانی و روسای نظام صنفی  شهرستان های استان فارس با حضور، اکبری نماینده مردم شیراز، قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و بهجت حقیقی رییس سازمان تعاونی روستایی فارس در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

تولید نوشیدنی طعم‌دار توسط یکی از تعاون روستایی‌های استان فارس

اصغر شجاعتیان با بیان اینکه  نوشیدنی بدون گاز تولیدی در 4 طعم عرقیات شامل گلاب، نعناع، بهار نارنج و نارگیل و دانه گیاهی تخم شربتی با سایز ریز و متوسط و یا تخم ریحان با سایز درشت از دیگر محتویات این نوشیدنی است، افزود: ماندگاری این محصول در صورت استفاده تا سه روز و در غیر اینصورت تا شش ماه بوده و خواص درمانی و قیمت عرضه پایین نسبت به انواع مشابه خارجی از دیگر ویژگی های مثبت این نوشیدنی است.

 

اصلاح الگوی کشت با مدیریت برداشت از سفره آب های زیر زمینی

عبدالحسن صمدنژاد با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان فارس در  منطقه خشک نیمکره شمالی و خشکسالی های پی در پی منجر به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر شده و این یک زنگ خطر جدی است که ما را ناگزیر به صرفه جویی در منابع آب و تغییر الگوی کشت در برخی از محصولات پرآب بر از جمله برنج می کند، افزود: از طرفی کشاورزان تامین کننده امنیت غذایی کشور و ضامن خوداتکایی این مرز و بوم بوده که معیشت جمعی از آنها وابسته به کاشت برنج است. 

آباده دومین تولیدکننده گوشت سفید در فارس :

شهرستان آباده با تولید سیزده هزارتن گوشت سفید در سال مقام دوم استان فارس را به خود اختصاص داد. مدیر جهادکشاورزی آباده گفت این شهرستان با دارا بودن 68 واحد مرغداری گوشتی و تولید 13000تن گوشت سفید مقام دوم تولید را دارد یعقوبی با بیان اینکه در حال حاضر 68 واحد فعال تولید مرغ گوشتی […]

برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان آباده :

با فرارسیدن فصل زراعی برداشت محصولات پاییزه عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان آباده آغاز گردید به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده خانم تصدیقی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات کیل گیری رقم ˈ نپتونˈدر مزرعه کلزای آبی 2/2هکتاری این شهرستان انجام شد. وی بیان داشت: در این مزرعه از هر […]