مسولان جهاد کشاورزی جهرم در همایش بزرگ زکات

 

 

 

شیراز

 

حضورمهندس شهابی مدیر جهاد کشاورزی جهرم به همراه حاج آقا قائمی مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در همایش بزرگ زکات،شکوه عبادت سرچشمه برکت که با سخنرانی حضرت آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد

 

حضرت آیت‌الله تقوی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور در همایش بزرگ زکات استان فارس گفت:
⭕زکات امر حاکمیتی است و پرداخت کننده زکات به دنبال تقویت حاکمیت است و در جهت فقر زدایی با حس انسان دوستی این امر را انجام می دهد. پرداخت زکات باعث تربیت انسان می گردد. زکات سرمایه الهی است که باعث تالیف قلوب شده و پیام سیاسی دارد.
⭕زکات در چند سال اخیر در کشور رونق پیدا کرده و  با تبلیغات، کمک رسانه ها و مبلغین مردم با ایمان ما نسبت به فریضه الهی زکات احساس تعهد و مسئولیت داشته و به نقاط خوبی رسیدیم، که امیدواریم در آینده خبرها و آماری که بیان شده بهتر از این باشد.
⭕زکات هم یکی از فرایض اسلامی مثل نماز و حج است، که مسلمانان موظف هستند وقتی برخی از اموال مشخصشان به یک حد نصاب برسد بخشی از آن اموال را به فقرا، مساکین و ابن سبیل بپردازند. این‌کار در کشور ساماندهی شده و مقام معظم رهبری برای امر زکات یک نماینده مشخص کرده که بنده به عنوان مسئول شورای عالی زکات هستم، شورای عالی زکات طبق قانون مصوب مجلس متشکل از شخصیت ها، چهره‌ها و مسئولین کشوری هستند.
⭕با توجه به اینکه کمیته امداد با محرومین سروکار دارد هم با نیازها آشناست و هم نیازمندان را دقیقا می شناسد کمیته امداد مجری زکات است و گروهی از مبلغین هم در اختیار کمیته هستند، که با مراجعه به روستاها مردم را به پرداخت زکات تشویق می کنند.
⭕ اگر برای جمع کردن زکات سرمایه گذاری کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور با زکات حل می شود.
⭕سال گذشته با توجه به اینکه برخی از استان های کشور در حال خشکسالی بودند 370 میلیارد تومان زکات جمع شد. با تانی و تدبیر افزایش زکات قابل اجراست، به گفته برخی از کارشناسان میزان زکات تا هزار میلیارد تومان در کشور قابل افزایش است.
⭕  سال گذشته استان فارس با سهم 40 میلیارد تومانی رتبه اول کشور در پرداخت زکات داشت، استان فارس با تنوع فصلی و محصولات متنوع به مانند یک ایران کوچک است و همیشه به کشور کمک کرده است، امیدواریم شتاب بیشتری را در افزایش زکات در این استان شاهد باشیم.
⭕ با توجه به مصوبه شورای عالی زکات، زکات هر منطقه در همان منطقه بین فقرا تقسیم می شود که برای نظم دهی بیشتر 60 درصد مجموعه مبلغ زکات سهم فقرا است که توسط شورای زکات استان و شهرستان تقسیم می‌شود، مابقی صرف امور عمرانی و حل مشکلات منطقه ساخت راه، جاده، پل مدرسه، درمانگاه و…می گردد.
⭕زکات یک نوع صدقه شامل زکات واجب و مستحب است. برخی از تولید کنندگان گیاهان زراعی و باغی که شامل زکات واجب نیست، متقاضی پرداخت زکات مستحب از محصولات تولیدی خود هستند.
⭕یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است بنابراین باید رسیدن به خودکفایی در کشور را در بخش کشاورزی پیگیری و جستجو کنیم و با رونق کشاورزی و با ترویج و ترغیب کشاورزان سهم زکات را افزایش دهیم.  “روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس”                                                                                    

             

 
 

             

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23004

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *