خرید تضمینی گندم در سال 97 براساس اطلاعات ثبت شده

مقررگردیده تا کلیه برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی در بخش کشاورزی مرتبط با بهره برداران، نظیر خریدهای تضمینی، برنامه ریزی های کشت، تخصیص یارانه های محصولی و … در بخش کشاورزی از طریق اطلاعات ثبت شده در این سامانه انجام پذیرد. به عنوان اولین تجربه، در پائیز 96، خرید تضمینی ذرت از طریق اطلاعات این سامانه انجام پذیرفت و هم اکنون ، در فصل برداشت گندم استان، خرید تضمینی  این محصول بطور مستقیم از تولیدکنندگان آن در دست اقدام است.

برای این کار علاوه بر اسامی و اطلاعات هویتی کلیه تولیدکنندگان گندم ، برای هر کشاورز سطح زیر کشت و میزان پیش بینی تولید گندم نیز در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شده است و از آنجا که خرید تضمینی از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 3 استان فارس انجام می پذیرد، این شرکت با طراحی یک سامانه (گسترش) و اتصال به سامانه جامع پهنه بندی، اطلاعات تولید کنندگان را بازیابی کرده و پس از تطبیق اطلاعات ثبت شده با میزان گندم تحویلی، نسبت به خرید و پرداخت وجه آن اقدام  می نماید.

تا این تاریخ (1/4/97) تعداد  69025  کشاورز گندم کار، در کل استان در سامانه ثبت نام شده اند که برای این تعداد بهره بردار، سطحی حدود  بیش از 350هزار هکتار و پیش بینی  حدود 1300000 تن (عدد واقعی سطح و تولید موکول به برداشت و خرید خواهد بود) ثبت شده است .

از مزایای این روش، شناخت کشاورز و تولید کننده واقعی، کوتاهی دست واسطه ها و دستیابی به یک آمار و ارقام کاملاً شفاف می باشد.     

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1213

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *