حجت الاسلام قاسمی رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به داراب توکل به خدا نجات بخش است

حجت الاسلام قاسمی در جمع کارشناسان و بهره برداران پیشرو شهرستان داراب گفت: بحران های حاکم بر زندگی مسئله ای است که باید حل شود و می بایست به جای پاک کردن صورت مسئله از علوم تجربی و پژوهشی استفاده و به راه های مختلف موجود دست یافت.

رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در قرآن پنج گروه ذکر شده استکه شامل مومنین، کافران، منافقین، بی تفاوت ها و مستضعفین هستند. مومنین به صورت واقعی ایمان و توکل به خدا دارند. بحران آب و خشکسالی در طول تاریخ بوده و تنها توکل به خدا ما را نجات خواهد داد و با توکل می بایست به وسیله دستیابی و بهره وری از علوم روز از این بحران خارج شد.انواع شر از دیدگاه قرآن داخلی و بیرونی است که پیامبر عظیم الشان اسلام برای دفع این ها برای حسینین به کرار سوره های فلق و ناس را قرائت می فرمودند.

حجت الاسلام قاسمی همچنین بیان داشت شر درونی را باید از خود دور کنیم و وقتی مربی و قدرت بی مقدار و دوست ما خداست تنها با توکل به او می توان از عهده شر های مختلف برآمد. و به یاد داشته باشیم که خدا را امتحان نکنیم و باور داشته باشیم با توکل به او همه چیز می شود.

قاسمی در خاتمه بیان کردبا سه نوع نصرت علمی و عملی و مالی می توان دین خدارا یاری کرد.

در ادامه این جلسه مهندس موسوی کارشناس اداره باغبانی سازمان با ارائه مطالبی در خصوص تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان دارویی مختلف و همچنین سازه هایی همچون سایه بان لزوم استفاده از علوم را به کارشناسان و بهره برداران ارائه داد.

پس از این جلسه حجت الاسلام قاسمی به محل کار کارکنان رفته و از کلیه همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب بازدید نمود و در نماز جماعت این مدیریت شرکت کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1244

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *