آغاز برداشت دانه روغنی گلرنگ در دهستان خسروشیرین :

مسئول مرکز جهادکشاورزی دهستان خسروشیرین ار آغاز برداشت دانه روغنی گلرنگ خبر داد و گفت در سال زراعی جاری 170 هکتار از مزارع این دهستان به کشت گلرنگ اختصاص داده شده بود که 150 هکتارآن قابل برداشت می باشد . وی افزود از این سطح 116 هکتار بصورت کاملا دیم و 34 هکتار با آبیاری تکمیلی بوده و پیش بینی می شود 80تن دانه برداشت گردد . وی در ادامه تصریح نمود در این منطقه به علت کوهستانی بودن و شرایط آب و هوایی گل از کیفیت بالایی برخوردار می باشد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر با اشاره به پیش بینی برداشت بالغ بر 80 تن گلرنگ طی سال جاری در خسروشیرین عنوان کرد: استقبال از کشت دانه روغنی گلرنگ در این منطقه بسیار مطلوب بوده است وی خاطرنشان کرد: سال زراعی 98_97 افزایش سطح زیر کشت گلرنگ هدف گذاری شده است. مهدی یعقوبی با اشاره به آغاز کشت گلرنگ از اواخر اسفند ماه در این دهستان بیان داشت: برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه شروع شده و تا نیمه شهریور ماه به طول می‌انجامد.

شایان ذکر است گلرنگ گیاهی است مقاوم در برابر خشکی و شوری و علاوه بر دانه های روغنی آن برای روغن کشی، از گل های آن هم در صنایع غذایی و رنگرزی استفاده می شود.  

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *