مراسم جشن به مناسبت دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم درمدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز

 

بر پایه این گزارش مراسم با سخنان مدیر شهرستان شیراز آغاز گردید مجید اختری ضمن تبریک این اعیاد مبارک لزوم برگزاری جشن های ملی و مذهبی جهت ایجاد تحکیم و برادری و رعایت الزامات عید غدیر را ضروری دانست و به اعمالی از جمله مصاحبت، برادری، عبادت ،کنار گذاشتن اختلافات و سایر موارد مرتبط اشاره داشت.

در این مراسم همچنین حجة الاسلام والمسلمين فیروزجنگ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن ایراد سخنانی در خصوص واقعه غدیر عنوان داشت عید غدیر عید ولایت، رهبری ، انسانیت ، کمال دین و اتمام نعمت الهی بوده و از اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می رود حجة الاسلام والمسلمين فیروزجنگ در ادامه افزود: غدیر کاشت بذر ولایت در جانها و نور افشانی خورشید به تمامی انسانهاست و در عرصه غدیر حقیقت ولایت در بتن دین تعبیه گردیده و آن را تبدیل به دین کاملی نموده است .

در این مراسم جشن همچنین حجة الاسلام والمسلمين شفیعی شاهرودی به عنوان مدعو ویژه با تأکید بر اینکه نخستین مبلغ واقعه غدیر شخص پیامبر اعظم (ص) بوده است، بیان داشت: در واقعه غدیر پروردگار خطاب به رسول اکرم (ص)  می‌فرماید: «أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ»، به همین منظور پیامبر (ص) یک همایش در روز غدیر برگزار کردند و این گونه نبوده است که فقط به ایراد خطبه اکتفا کنند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) از طرف پروردگار مأمور بوده است که مقدمات این همایش عظیم را فراهم کند. به همین خاطر سه روز قبل از واقعه غدیرخم مقدمات را فراهم کردند و در منا ولایت امری امام علی (ع) یادآور شدند.

در بخش انتهایی مراسم نیز ضمن پخش کلیپی با محوریت عید غدیر و اعیاد ولایت و امامت هدایایی به رسم یادبود توسط اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به ده نفر از کارکنان برگزیده اهدا گردید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13245

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *