بخش کشاورزی در راستای سازگاری با کم آبی حرکت خواهد کرد

1252555

فانی مدیر جهادکشاورزی لامرد:

بخش کشاورزی در راستای سازگاری با کم آبی حرکت خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد محمد صادق فانی مدیر جهادکشاورزی که در جمع کارشناسان این مدیریت سخن می گفت، اظهار داشت: با وجود خشکسالی سالیان اخیر و لزوم صرفه جویی در مصرف آب می بایست اقدامات عاجلی در این زمینه صورت پذیرد و می طلبد با همراهی کشاورزان ، دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی حرکتی جهادی صورت پذیرد تا شاهد سازگاری بیشتر کشاورزی شهرستان با کم آبی موجود باشیم . وی افزود: در همین زمینه اقداماتی نظیر حفظ بقایای گیاهی و استفاده از خاکورز مرکب در تهیه بستر کشت ، برگزاری دوره های آموزشی بهره برداران و توجیهی شورای کشاورزی مورد تأکید قرار گرفت. در زمینه آب و خاک نیز افزایش سطح خود اجرایی آبیاری نوین در مزارع ، اجرای طرح آبیاری نوین با استفاده از اعتبارات 85 بلاعوض ، مرمت و لایروبی دو طرح تغذیه مصنوعی جهت آبگیری و تقویت سفره های آب زیرزمینی و احداث 250 متر کانال انتقال آب جهت افزایش راندمان انتقال را می توان نام برد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد همچنین گفت : با توجه به در پیش بودن سال زراعی در محصول گندم ترویج استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و کم آبی در کشت محصولات زراعی مثل گندم مانند رقم سیروان و همچنین ارقام زودرس در کشت محصولات زراعی و سبزی و صیفی با نیاز آبی کمتر می توان تحولی در مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان باشد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با اقدامات جهادکشاورزی شهرستان و همراهی و تلاش کشاورزان شاهد صرفه جویی در مصرف آب در کشاورزی باشیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21082

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *