برگزاری جلسه ستاد گلخانه ها و روستای گلخانه ای در شهرستان پاسارگاد

جلسه ستاد گلخانه ها و روستای گلخانه ای با حضور مسئولین و متقاضیان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد براساس اولویت های تعیین شده و تاکید استاندار فارس ، جلسه ستاد گلخانه ها و روستاهای گلخانه ای با حضور مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس ، مدیر باغبانی ، سازمان نظام مهندسی ، مدیر و کارشناسان باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد و اهالی روستاهای همت آباد ، قوام آباد و اکبرآباد این شهرستان در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل شد .

در این جلسه ، رحیم هوشیار مدیر جهادکشاورزی شهرستان پاسارگاد ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال نو به کلیه حاضرین گفت: پیرو جلسه ای که در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با حضور دکتر قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شد مقرر گردید جلسه ای در مدیریت جهاد کشاورزی با دستور کار نحوه اخذ مجوز احداث گلخانه توسط مدیریت شهرستان ،مدیر باغبانی استان ،شرکت شهرک های گلخانه ای و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان برقرار شود و نسبت به معرفی نوع سازه گلخانه ای با حضور رئیس محترم اتحادیه گلخانه سازان کشور ، نحوه تشکیل شرکت تعاونی و پاسخ به پرسشها و رفع موانع اقدام گردد.

در ادامه آقای پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص نحوه اخذ صدور مجوز در قالب گلخانه های کوچک مقیاس و سایبان ها تا سطح 2000 متر مربع در محدوده روستاها توضیحاتی ارائه داد .

سپس آقای رئیسی مسئول سازمان نظام مهندسی و کشاورزی استان در خصوص هر گونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی در حیطه قانون و مقررات جهت احداث روستا گلخانه ای اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه ، آقای صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گزارشی در خصوص سهم متقاضی و مشارکت دولت در احداث سازه ارائه داد و آقای صادقی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان نیز در خصوص اهمیت اجرای اینگونه طرح ها با توجه به کمبود آب و ارزش اقتصادی محصولات تولید شده در گلخانه و همچنین لزوم تهیه گانت چارت زنجیره تولید از مطالعات تا بازاریابی و فروش محصولات مواردی را بیان نمود .

در پایان در خصوص احداث روستای گلخانه ای بحث و تبادل نظر شد و کشاورزان نیز به مشکلات موجود به ویژه بحران آب پرداختند و برعزم و حمایت جدی بهره برداران از این طرح و تلاش مسئولین استان و شهرستان برای انجام کار و شروع سریعتر عملیات اجرایی تاکید شد .DSC07680

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22491

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *