به زودی شعبه‌ای از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در فارس راه اندازی می‌شود.

 

قاسمی افزود:  هم زمان و به موازات پیگیری توسعه تکنولوژی کشت بافت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در دانشکده کشاورزی و در مرکز تحقیقات، با خبر شدیم که پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به تولید نهال کشت بافت خرمای مجول شده است.

شکل گیری صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان فارس

 

صبوری پور افزود: براساس این سند مقرر شد طی سه سال سرمایه صندوق‌های استان فارس به ۲۷۰ میلیارد تومان برسد ، که در این بحث هم ۶ صندوقی که در آن مقطع تشکیل شده بود یعنی صندوق استان فارس، صندوق شهرستان نی ریز، ۳ صندوق زنان شهرستان های شیراز،مرودشت و استهبان و صندوق منابع طبیعی با حدود  ۴۷ میلیارد تومان سرمایه، قرار شد این صندوق‌ها نیز افزایش سرمایه داشته باشند، به اضافه این‌که در  ۲۹ شهرستان نیز صندوق شهرستانی تشکیل شود.

امانت‌داری گامی بزرگ در توفیق صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی

 

در حاشیه این نشست ابوالقاسم شمس عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، در شیراز، با اشاره به این‌که در این نشست مسئولیت ها، وظایف و نقشی که هیئت مدیره در اداره امور صندوقها دارند، بررسی شد، گفت: اعضای هیئت مدیره به عنوان کسانی که امور صندوق را تدوین و تمدید کرده و مدیریت عالی صندوق را برعهده دارند، نقش به سزایی در توفیق و یا عدم توفیق صندوق دارند.

تحقق ارزش زنجیره محصولات کشاورزی با صندوق‎‌های کشاورزی در فارس

 

در حاشیه این نشست شهریار رستمی، مدیر تسهیلات و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در حوزه شهرستان به نوعی واقعی‌ترین صندوق‌های غیردولتی در این بخش هستند چرا که با آحاد جامعه کشاورزی و افراد حقیقی حوزه تولید محصولات کشاورزی سرو کار دارند.

وجود نهادی به نام گزینش اجتناب‌ناپذیر است

در این راستا اعظم جهانگیری سرپرست هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی فارس

 

با اشاره به این‌که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، در دی ماه سال 1361 فرمان تشکیل گزینش را صادر فرمودند، افزود: در سال 1375، به جهت هماهنگی میان هسته‌ها و بخش‌های مختلف در گزینش کارکنان دولت، قانون گزینش به تایید شورای نگهبان رسید و بر این اساس تمامی امور مربوط به جذب، تبدیل وضعیت‌ها، انتصاب‌ها و … در تمامی مراکز دولتی منوط به اخذ نظر گزینش است.

تولید سالانه 33 هزار تن خرما در جهرم

محمدرضا شهابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: این شهرستان با سطحی افزون‌بر 4 هزار و 700 هکتار نخلستان و تولید بیش از 33 هزار تن خرما رتبه اول تولید در استان را دارا است.   وی با اشاره به به تولید 32درصد خرمای استان فارس در شهرستان جهرم افزود: ارقام […]

یک تالار پذیرایی در جهرم تخریب شد

با حضور روستازاده دادستان شهرستان جهرم، شهابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم و سرهنگ اسلامی دوست مشاور انتظامی سامانه 131 مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس یک تالار پذیرایی در این شهرستان تخریب شد. شهابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم در جریان این تخریب گفت : از ۴هزار ۴۵۵ و متر از اراضی زراعی […]