وجود نهادی به نام گزینش اجتناب‌ناپذیر است

جهانگیری اضافه کرد: در اکثر کشورها و نظام‌ها، جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده گزینش با شیوه‌ها و ملاک‌های مورد نظرشان انجام می‌شود، بنابراین امر گزینش مختص به ایران نیست.

 

 او با بیان این‌که دستورالعمل پیش روی گزینش جهت استخدام و یا تغییر وضعیت کارکنان شامل اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است، گفت: همچنین عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده یا می‌شود مگر آن که توبه ایشان محرز شود و نیز عدم سابقه محکومیت کیفری موثر و عدم اعتیاد به موادمخدر  از دیگر مواردی است که از سوی هسته گزینش بررسی می‌شود.

 

سرپرست هسته گزینش جهادکشاورزی فارس افزود: موارد ذکر شده چارچوب قانون عملی گزینش بوده که تایید و یا عدم تایید افراد نیز نتیجه فعالیت بخشهای مختلف از جمله تحقیقات، استعلامات، مصاحبه و در نهایت رای شورای هسته که متشکل از سه نفر اعضا است، صورت می‌پذیرد و به هیچ عنوان عقاید و نظرات فردی در آن دخیل نیست.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت عدم تایید فرد این حق برای او محفوظ است که خواستار تجدید نظر در هسته گزینش استان شود و در صورتی که رای بدوی مورد تایید باشد، امکان تجدید نظر دوم نیز برای او وجود دارد و حتی در مرتبه بالاتر آن، شکایت به دیوان عدالت اداری است.

 

جهانگیری تاکید کرد: ارتباط مستقیم گزینش با همکاران شاغل در مدیریتها و حتی الامکان مراکز خدمات می‌تواند در پیش برد اهداف گزینش موثر باشد که این امر در دستور کار هسته گزینش قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1604

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *