رهاسازی پانزده هزار قطعه بچه ماهی کپور دریایی در استخر خاکی مزرعه پرورش ماهی شهرستان فراشبند

        تعداد پانزده هزار قطعه بچه ماهی کپور دریایی در استخر خاکی مزرعه پرورش ماهی شهرستان فراشبند رها سازی شد.
        به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند به نقل از محمدزکی اکبری کارشناس شیلات ضمن اعلام این خبر گفت: این پروژه با استفاده از اعتبارات عمرانی سازمان شیلات ایران و با پیگیری مدیریت شیلات استان فارس اجرا گردیده است. این پروژه با عنوان ترویج پرورش کپورماهیان دریایی در آب های لب شور اجرا می شود. بچه ماهی مورد نیاز در این پروژه در مرکز تکثیر بچه ماهی شهید رجایی شهرستان ساری استان مازندران تکثیر شده و به وسیله خودرو مخصوص حمل بچه ماهی دارای تانکر آب و مجهز به کپسول اکسیژن از مرکز تکثیر بچه ماهی شهید رجایی تحویل گرفته شد و تحت نظارت کارشناسان شیلات استان فارس و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی فراشبند در مزرعه پرورش ماهی رها سازی گردید.
        اکبری بیان داشت که کپور ماهیان دریایی نسبت به کپورماهیان رودخانه ای نسبت به شوری آب از تحمل بالاتری برخوردار هستند. این بچه ماهیان برای اولین بار است که در استان فارس رها سازی می شوند و هدف از این پروژه رساندن این بچه ماهی ها به وزن حدود صد تا صد و پنجاه گرم جهت تأمین بچه ماهی استخرهای ذخیره آب کشاورزی است که شوری آب آن متوسط بین سه تا پنج هزار میکروموس بر سانتی متر می باشد.
        وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه امید می رود با بقای هفتاد درصد بچه ماهی ها و رسیدن آنها به میانگین وزنی هفتصد گرم در سال آینده مقدار هفت هزار و سیصد و پنجاه کیلوگرم کپور ماهی دریایی در استان فارس تولید شود.

0

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *