بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع پنبه شهرستان داراب

IMG 8907

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع پنبه شهرستان داراب

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از سایت علمی ، تحقیقاتی ، کاربردی شرکت تعاونی پنبه کاران داراب بازدید و از نزدیک در جریان امور صورت گرفته و برداشت پنبه قرار گرفتند .

در این بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه پنبه یک محصول اشتغال زا است و باید صنعت پنبه را رونق داد تاکید کرد هیچ محدودیتی حتی در شرایط تحریم برای تکنولوژی و توسعه کشت پنبه قائل نیستیم . کشاورز تصریح کرد وزیر جهاد کشاورزی تاکید ویژه ای بر تامین بذور محصولات کشاورزی خصوصا بذر پنبه در کنار تامین سایر نهاده ها دارند .

این مقام مسئول با بیان آماری از تولید بذر در کشور اظهار داشت سال 92 تنها 11 هزار تن بذر جو و 220 هزار تن بذر گندم تامین کردیم که الان این آمار به 58 هزار تن بذر جو و 532 هزار تن گندم رسیده است .

وی با اشاره به این که افزایش تولید بذر در کشور مستلزم طی نمودن پروسه تولید است گفت بذر باید دارای شناسنامه ژنتیکی و هسته اولیه باشد .

کشاورز بر ضرورت تامین نیاز غذایی و تقاضای جمعیت تاکید و خاطر نشان کرد پنبه در دنیا محصولی است که در کشور های مثل هند و چین حکم نفت دارد چون یک کالای صنعتی است و در تمام مراحل آن ایجاد ارزش افزوده می شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت ادامه داد پنبه جایگاه خاص خود را دارد که طی سال های 93 و 94 در حال افول بود ولی با اقدامات صورت گرفته از سال 95 شروع به رشد کرد .

وی ایجاد تنوع در تولید بذر را ضروری دانست و افزود بذر متعلق به بخش خصوصی است و از آن حمایت می کنیم و دولت نباید در خرید و تولید بذر دخالت نماید و بر همین اساس تولید بذر 160 هزار تنی شرکت خدمات حمایتی در 4 سال قبل به صفر رسیده است .

این مقام مسئول گفت نسبت به مناقع کشاورزان حساس هستیم و بحث بخشودگی سود و کارمزد تسهیلات که هنوز نهایی نشده و در حال مناقشه است دنبال می کنیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی که در حضور نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد افزود مجلس در بحث پتروشیمی ها خوب عمل کرد بنحوی که تا اول مهر ماه 97 در سطح ملی 12 درصد نسبت به سال قبل کود بیشتری توزیع کردیم .

کشاورز با بیان اینکه در حال حاضر آب مشکل جدی کشور است افزود ما مجاز نیستیم هر محصولی با هر قیمتی تولید کنیم و در این راستا با اتخاذ تدابیر لازم توانسته ایم سالانه 6 در صد محصول بیشتری از آب مصرفی تولید کنیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت پس از این بازدید در ادامه سفر خود از کارخانه پنبه و روند بوجاری بذر در شرکت تعاونی پنبه کاران بازدید کرد .

قابل ذکر است این بازدید در معیت ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس ، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار داراب ، معاونت تولیدات گیاهی ، مدیریت زراعت و دیگر مسئولین و کارشناسان صورت گرفت . 

IMG 8911

IMG 8915

IMG 8951

IMG 8959

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25026

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *