انتخاب نهال سالم و دارای مجوز اساس احداث باغ سالم است .

 

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آباده با بیان اینکه نهال های استاندارد در نهالستانهای مجوزدار تولید می‏ شود، گفت: تولید کننده نهال در قبال مشخصات مندرج در شناسه متعهد بوده و در صورت اثبات مغایرت ملزم به جبران خسارت وارده به خریدار است.

مجید یعقوبی افزود: دو واحد تولید نهال در شهرستان آباده با تولید انواع نهال ها از جمله انار، انگور، بادام و آلو هلو شلیل و انواع سیب درختی فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: این نهالستان ها با نظارت مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال و کمیته فنی نهال استان اقدام به تولید نهال می‏ کند و روی نهال تولیدی آنها ، برچسب مشخصات نصب شده است که در واقع شناسنامه نهال محسوب می‏ شود.

یعقوبی بیان داشت : نهال سالم و استاندارد دارای اصالت بوده و عاری از آفات و بیماری است .

وی به کشاورزان توصیه کرد برای جلوگیری از خسارات احتمالی و اطمینان از استاندارد بودن نهال از نهالستانهای مجوز دار نهال تهیه کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده تصریح نمود: قبل از احداث هر باغی بايد بهترين گونه و رقم درختان سازگار با شرايط منطقه را شناسايی و انتخاب کنيم.

یعقوبی افزود: رقم انتخاب شده را از نظر سازگاری با شرايط آب و هوايی،کيفيت آب و خاک،مقاوم بودن به آفات و بيماريها مورد توجه قرار گیرد و بهتر است در اين خصوص با کارشناسان مجرب مشاوره انجام شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *