رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

محمد مهدی قاسمی با اشاره به برگزاری همایش خاک استان فارس برای دومین سال پیاپی با هماهنگی دستگاه‌های متولی استان ، گفت:  باید با آگاهی بخشی، از خاک به عنوان مهم‌ترین رکن تولید و مهم‌ترین سرمایه تمامی جوامع محافظت کرد.

سرپرست استانداري فارس

این مقام مسئول با بيان اين‌كه اگر امسال هم یک سال پربارش داشته باشیم باز هم جبران کم آبی سال های اخیر نخواهد شد، افزود: افزایش عملکرد در هکتار از مهم‌ترین دیدگاه‌ها در بخش کشاورزی است و میزان تاثیر استفاده از آب و نهاده‌های کشاورزی در افزایش عملکرد باید مدنظر قرار گیرد .

مجوز‌های گلخانه در کمترین زمان صادر می‌شود.

دبیر شورای کشاورزی فارس با اشاره به این‌که توسعه گلخانه‌ها با توجه به بحران خشکسالی در 4 سال اخیر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته، یادآور شد: سال 94،  گلخانه‌های فارس در سطح۱۳۶ هکتار بود و اکنون به 480 هکتار رسیده و این توسعه خطی نبوده،  بلکه نمایی است.

تمدن های بزرگی به‌واسطه تخریب خاک سقوط کردند

این مقام مسئول با بیان این‌که در ایران چالش‌های متفاوتی در زمینه خاک وجود داشته و طبق سند ارائه شده موسسه تحقیقات خاک باید هیجده و نیم میلیون هکتار اراضی قابل کشت داشته باشیم، تصریح کرد: مساحت اراضی تغییر کاربری در محدوده 6 کلان شهر به سرعت در حال افزایش بوده  به‌طوری که هر سال 3 هزار هکتار خاک در این تغییر اراضی از دست داده ایم.