آشنایی کشاورزان پاسارگادی با کشت آلوئه ورا در گلخانه

با برگزاری کلاس آموزشی در جهاد کشاورزی پاسارگاد ، کشاورزان شهرستان پاسارگاد با کشت گیاه آلوئه ورا در گلخانه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد این کلاس آموزشی با حضور بهره برداران و کارشناسان آن مدیریت با تدریس آقای کورش نظر پور در محل سالن اجتماعات مجموعه برگزار شد.

بهزاد هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد هدف از برگزاری این کلاس آموزشی راخشکسالی و کم بارشی های اخیر در شهرستان و لزوم کشت جایگزین عنوان کرد و گفت : آلوئه ورا بدلیل مقاومت زیاد در مقابل کم آبی و صرفه اقتصادی بالایی که دارد می تواند گزینه مناسبی در این خصوص باشد که با برگزاری اینگونه کلاس ها ، بهره برداران با مراحل کاشت تا برداشت و سایر اطلاعات مورد نیاز در رابطه با این گیاه آشنا خواهند شد.

در ادامه نیلوفر اسکندری کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی پاسارگاد در خصوص اهداف کشت این گیاه با توجه به نیاز بازار، نحوه تشخیص انواع این گیاه و مصارف آن ، برآورد هزینه احداث و تهیه پاجوش های مرغوب ، چگونگی و شرایط مناسب کاشت و نحوه صحیح  برداشت برگ و خارج کردن  ژل و استفاده از لاتکس آلوئه ورا توضیحاتی ارائه داد.

شایان ذکر است که گیاه آلوئه ورا در دو نوع گل زرد و قرمز موجود است که نوع اول دارای برگهای سبز تیره مایل به خاکستری و فاقد خال های سفید و نوع گل قرمز آن با رنگ های سبز روشن و خال های سفید بر روی برگ ، بیشتر برای مصارف پزشکی و سوختگی ها کاربرد دارد. 

DSC07964

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *