جهرم بزرگترین مرکز تولید لیمو شیرین در جهان است

قاسمی  استمرار تولید مرکبات در 10 ماه از سال و  رکوردهای کشوری مرکبات در استان فارس از جمله 137 تن در هکتار از دیگر ویژگی بارز مرکبات فارس دانست.

این مقام مسئول با بیان این‎که جشنواره‎ها فرصتی برای شکرگزاری از خداوند متعال بوده، افزود: در این جشنواره‌ها با معرفی جایگاه، تکیه بر داشته‌ها و با تعامل مثبت، هم‌افزایی و هم‌فکری می‌توان در جهت تقویت داشته‌ها، منافع بیشتر و بهبود سرمایه گذاری گام برداشت.

وی ادامه داد: ایران با  151 کیلوگرم سرانه مصرف میوه،  بیشترین سرانه مصرف میوه  را در جهان داشته، این در حالی است که در اتحادیه اروپا سرانه مصرف میوه  103 کیلوگرم و در جهان این سرانه  72 کیلوگرم است که این امر مرهون تلاش کشاورزان کشور بوده که علی‌رغم شرایط اقلیمی سخت حاکم بر کشاورزی و کشاورزی پرریسک به تولیدات خوبی دست یافتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگر از سخنان خود، کشاورزان سخت‌کوش، فهیم و پرتلاش را از پتانسیل‌های این استان دانست و خدمتگزاری به این قشر را از افتخارات خود برشمرد و افزود: امروز برای تولید اقتصادی و برون رفت از چالش‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان در بکارگیری دانش نوین، بازاریابی و راه‌اندازی  استارت‌آپ‌ها کمک گرفت.

قاسمی با اشاره به این‌که ایجاد مراکز سورت و بسته‌بندی و همچنین سردخانه  گامی در جهت سودآوری بیشتر به کشاورزان است، افزود:  پیشرفت 200 درصدی مراکز سردخانه در چند سال اخیر نشان‌دهنده عزم دولت بر صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده از این رو بهترین تسهیلات با نرخ بهره پایین به صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله سردخانه اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که در شهرستان جهرم از سال 52 سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده و اکنون همه باغ‌های این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است، گفت: این ظرفیت بسیار بزرگ بیانگر این مهم است که مردم این شهرستان قدر آب را می‌دانند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، از اقدامات و برنامه‌های پیش‌رو در شهرستان جهرم به پیگیری رفع مشکل زوال مرکبات،  برنامه ریزی در جهت بازاریابی و صادرات وسیع‌تر مرکبات، تسریع در عرضه لیموشیرین کشور با همکاری تعاون روستایی، تسریع در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به پوشش سایبان در باغ‎ها، حمایت از توسعه صنایع تبدیلی- تکمیلی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و در دستور کار قرار گرفتن  ایجاد گلخانه باغی اشاره کرد.

جشنواره مردمی لیمو روز شنبه 24 آذرماه با حضور جمعی از مسئولین ملی، استانی و شهرستانی در سالن فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1844

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *