برداشت يكصدهزارتن مركبات از باغ هاي شهرستان فسا

برداشت يكصدهزارتن مركبات از باغ هاي شهرستان فسا به گزارش روابط عمومی مديريت جهاد کشاورزی شهرستان فسابرداشت مرکبات از سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های اين شهرستان آغازشد و پیش بینی می شود امسال يكصد هزار تن محصول از این باغ‌ها  روانه بازار شود.درادامه سامانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهارداشت: امسال با […]

نقشه راه تحقیقات کشاورزی فارس ترسیم شود

محمد مهدی قاسمی، در همایشی که به مناست هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی و کشاورزی فارس برگزار شده بود، با اشاره به این‌که پایه اقتصاد استان فارس کشاورزی است،یادآورشد: به منظور تعامل بیشتر، هم افزایی، همپوشانی وپرهیز از موازی کاری دانشکده کشاورزی با مرکز تحقیقات، “نقشه راه تحقیقات کشاورزی” مشترکی ترسیم شود تا چراغ راه تحقیقات حوزه کشاورزی استان قرار گیرد.

با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی با سعه صدر برخورد کنید

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی فارس، خطاب به مدیران امور اراضی کشور گفت: اگرچه برخورد قانونی با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به حسب وظیفه برعهده شماست اما با سعه صدر با آن‌ها برخورد کنید.

اصول اخلاقی در برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی رعایت شود

اجرای قانون حفظ کاربری اراضی به شیوه قهری نیست

رئیس سازمان امور اراضی کشور، یادآور شد: این سازمان در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی موفق به دریافت لوح تقدیر از رئیس جمهور به دلیل اخذ رتبه یک در دو شاخص اختصاصی حفظ اراضی زراعی و باغات وسامان دهی اراضی کشاورزی شد.

مدیریت امور اراضی در استان‌های بزرگ به اداره کل تبدیل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور پیگیری بهتر امور، تشکیلات وسیع‌تر و منسجم‌تر مورد نیاز است، از این رو پیشنهاد می‌شود مدیریت امور اراضی در استان‌های بزرگ به اداره کل تبدیل شود.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مدیریت امور اراضی، افزود: با تغییر مدیریت امور اراضی به اداره کل این مشکلات حل شده و  توجه بیشتری به زمین و امور اراضی در استان‌ها می‌شود و در نتیجه وظایفی که در استان‌ها بر عهده‌ ما است به نحو شایسته‌‍‌تر دنبال می‌شود.