تولید بالغ بر ۵۳ درصد از لیمو ترش فارس در جهرم

معاون استاندار گفت: جهرم، قطب کشاورزی جنوب کشور محسوب می شود و سهم ۵۳ درصدی از تولید لیمو ترش استان فارس را دارا می باشد.

لیمو23

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم، مهندس صحرائیان در اولین جشنواره مردمی لیموی جهرم اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های فوق العاده جهرم به خصوص انواع مرکبات، خرما و محصولات کشاورزی جهرم را به کشور و دنیا معرفی کنیم و برای داشته های خودمان ارزش قائل شویم.
 
وی افزود: می بایست در جهت اعتلای نام جهرم و توسعه پایدار آن از ظرفیت های مدیریتی برجسته جهرم در کشور، از جمله وزیر محترم ارتباطات، بیشتر استفاده شود.
 
فرماندار ویژه جهرم به عرضه محصولات جهرم با قیمت خیلی کم اشاره کرد و بیان داشت: این محصولات، سرمایه و برند جهرم محسوب می شوند و می بایست در جهت ارزآوری و توسعه اقتصادی برای شهرستان به وسیله صادرات آنها در سطح ملی و بین المللی تلاش بیشتری کنیم.
 
مهندس صحرائیان خواستار چاره اندیشی برای بازاریابی محصولات جهرم در عرصه های ملی و بین المللی شد و اذعان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزای این جشنواره، زمینه سازی همکاری و همدلی بیشتر مردم و مسئولین برای ایجاد راهکار های مناسب برای فروش و عرضه مناسب این محصولات و همچنین معرفی بیشتر صنایع دستی، آثار تاریخی و گردشگری و جاذبه های فرهنگی و مذهبی شهرستان است.
 
این مقام مسئول خواستار قرار گیری لیمو شیرین و پرتقال جهرم در سبد میوه شب عید کشور شد و بیان داشت: براساس پیگیری های انجام شده از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی کشور، مقرر شد این موضوع توسط سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی پیگیری و انجام شود و بدین ترتیب لیمو شیرین جهرم با قیمت مناسب و توافقی از طریق اتحادیه باغداران، از آنها خریداری و در سبد میوه شب عید عرضه شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *